۵ برابر شدن ترافیک و تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی طی سه سال اخیر کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۱ تیر) + آموزش اپل روی نمایشگرهای کشسان برای برخی از دستگاه‌هایش کار می‌کند کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) یک ربات در کره جنوبی خودکشی کرد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) + آموزش رونمایی همراه اول از سه مدل زبانی فارسی در الکامپ حمله تند مارک زاکربرگ به رقبای متا: فکر می‌کنند هوش مصنوعی خداگونه می‌توانند بسازند! طبق شایعات «وان پلاس بادز پرو ۳» به زودی معرفی می‌شود کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (شنبه ۹ تیر) ژاپنی‌ها رکوردی جدید در سرعت انتقال داده با فیبر نوری ثبت کردند: ۴۰۲ ترابیت‌برثانیه آیا اپراتور‌ها به تعهدشان برای افزایش سرعت اینترنت عمل کردند؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۹ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) + آموزش ۱۱۰ زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) + آموزش نسخه موبایل گوگل کروم ویژگی‌های جذابی دریافت می‌کند (۶ تیر ۱۴۰۳) آیا مصرف پنیر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد؟ + پاسخ محققان اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 کی عرضه می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شیوه عجیب برای واردات آیفون

  • کد خبر: ۱۸۷۳۷۲
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
شیوه عجیب برای واردات آیفون
یک شرکت واردکننده امکان دریافت محصولات فلزی از یکی از شرکتهای بزرگ داخلی در سازوکار بورس کالا را پیدا کرده و اقدام به صادرات این محصول و در ازای آن واردات آیفون و عرضه به بازار کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اخیرا ماجرای واردات در مقابل صادرات خود در خصوص  موبایل بالای  ۶۰۰ دلار و آیفون‌های آمریکایی وارد فاز تازه‌ای شده است.

بر این اساس بررسی این موضوع در مجموعه بازرسی یک وزارت خانه اقتصادی کلید خورده که نگاهی به جزییات این پرونده حاوی نکات بسیار مهمی است.

بر این اساس یک شرکت واردکننده که به تازگی  وارد این حوزه شده،  در سازوکار بورس کالا امکان دریافت محصولات فلزی از یکی از شرکت‌های بزرگ داخلی را پیدا کرده و اقدام به صادرات این محصولات کرده است.

در گام بعدی این شرکت  از محل صادرات محصولات فلزی اقدام به واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار کرده که مجوز این اقدام در خرداد ماه سال قبل صادر شده است.

پیگیری‌های اولیه نشان میدهد شرکت مذکور حدود ۱۰ میلیون دلار انواع آیفون وارد کرده و  در سال گذشته به صورت رسمی حداقل ۲۰ درصد نیز سود کسب کرده است.

نکته اول اینکه این مجموعه حدود ۵ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده که این رقم فاصله معنای داری با درامد اصلی این شرکت داشته است.   در واقع سازمان مالیاتی باید به این سوال پاسخ دهد که چگونه از محل سود ۳ میلیون دلاری فقط ۵ میلیارد تومان مالیات ستانده شده است.

نکته دوم موضوع "تخصص" در واردات این کالا میباشد، با توجه به از خط تولید خارج شدن ایفون ۱۳ هم اکنون در بازار انبوهی از آیفون‌های رفرش و ریپک مشاهد میشود که قطعا قیمت این مدل از تلفن  همراه بسیار نازل‌تر از ارزش در محدوده ۱۰۰۰ دلاری است که به گمرک اظهار می‌شود.

اما نکته سوم به شبکه توزیع و فروش باز میگردد، این واردکننده مدعی شده که آیفون وارداتی را با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان در شبکه عرضه کرده، اما خرده فروشان قیمت را تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داده اند.

 در این خصوص مرور سوابق موضوع در سال ۹۷ دارای اهمیت است. در پرونده‌های قضایی که در آن مقطع تشکیل شده بود واردکنندگان با قیمت مصوب کالا را به حلقه‌های بعدی عرضه کرده بودند، اما طبق قانون وظیفه رهگیری قیمتی در شبکه عرضه با واردکننده میباشد، در نهایت به همین اتهام تعدادی از واردکنندگان اصلی تلفن همراه به جرم گران فروش با مجازات‌های سنگین مواجه شدند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->