کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اختصاص بنزین به کارت ملی منتفی شد

  • کد خبر: ۱۸۸۰۷۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اختصاص بنزین به کارت ملی منتفی شد
بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که شائبه اختصاص بنزین به جای خودرو به کارت ملی افراد را ایجاد می‌کرد، از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد.

به گزارش شهرآرانیوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بررسی بند «پ» ماده ۴۶ که مربوط به صدور گواهی صرفه‌جویی بازمی‌گشت پرداختند.

در تبصره این بند آمده بود که در مورد انرژی مصرفی خودرو‌های سواری شخصی به میزان صرفه‌جویی انجام شده توسط هر کد ملی مالک خودرو نسبت به خط مرجعی که در آیین‌نامه تعیین می‌شود گواهی صرفه‌جویی انرژی برای مالک خودرو صادر خواهد شد.

مجتبی یوسفی در جریان بررسی این بند و در مخالفت با آن بیان کرد: این بحث چندین سال مطرح است که بنزین به جای خودرو به کارت ملی تخصیص داده شود، اما اینجا به صورت غیرمستقیم به آن اشاره شده تا اگر مالک خودرویی صرفه‌جویی انجام داد به میزان صرفه‌جویی به کد ملی فرد سهمیه داده شود. سه سال پیش در بودجه این موضوع مطرح شد و ما گفتیم زیرساخت آن فراهم نیست و مردم دچار مشکل می‌شوند، اما در جزیره کیش به صورت محدود اجرا کردند و کار روی زمین ماند.

وی ادامه داد: در بحث بهینه‌سازی قبول داریم که در حوزه صنعت و کارخانه و بخش خانگی باید حمایت صورت گیرد. اما تبصره‌ای که اکنون مطرح شده اصلا مورد بحث قرار نگرفته و زیرساخت آن وجود ندارد و مردم را دچار مشکل می‌کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح مصوبه کمیسیون بیان کرد: در خصوص تبصره قبلا نیز کمیسیون تلفیق به ریاست مجلس شورای اسلامی نامه زده و خواستار حذف این تبصره شده است چرا که دارای ابهام است و هم قابل اجرایی نیست.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که این تبصره به بحث خودرو باز می‌گردد و مربوط به این بند از لایحه نیست و کمیسیون نیز به صورت مکتوب درخواست حذف را داده است این تبصره حذف می‌شود.

در جریان بررسی لایحه برنامه برخی از مواد که برخلاف احکام برنامه و سیاست‌های کلی بود با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی از لایحه حذف شد.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->