ویدیو گل اول انگلیس به اسلواکی توسط بلینگام در یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | جود قهرمان سه‌شیرها! پخش زنده بازی اسپانیا و گرجستان در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین نتیجه بازی تیم ملی انگلیس و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| ساوت‌گیت خوش‌شانس! پرسپولیس برای بازیکن جوان شرط گذاشت نقش پر رنگ هوادار متمول برای حفظ سه بازیکن پرسپولیس پرسپولیس به دنبال مدافع چپ آلومینیوم وضعیت نامشخص گاریدو در پرسپولیس پرسپولیس مدافع قطری را می‌فروشد بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه شرط نکونام برای آغاز تمرینات استقلال
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چمن جدید بر تن ورزشگاه تختی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۱
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
چمن جدید بر تن ورزشگاه تختی
اداره‌کل ورزش و جوانان با اعتباری بیش از ۸ میلیارد تومان اقدام به تعویض چمن زمین شماره یک ورزشگاه تختی مشهد کرده است.

شهرآرانیوز، نفس‌های ورزشگاه پیر سال هاست که به شماره افتاده و حالا قرار است رخت نو بر تن آن پوشانده شود تا دست‌کم ابهتی تازه به تختی بدهد؛ ورزشگاهی که سال‌ها با نام سعدآباد و بعدتر تختی محل جدال فوتبالیست‌ها در مستطیل سبز بوده و برای مردم مشهد و فوتبال‌دوستانش بیش از سه دهه یادآور خاطرات تلخ و شیرین از فوتبال بوده است. به قول عادل فردوسی‌پور «چیه این فوتبال واقعا!».

فوتبال خراسان در دهه‌های گذشته همواره دل‌خوش به این ورزشگاه بوده و اگرچه در یک دهه گذشته ورزشگاه شیک و مدرن «امام‌رضا (ع)» به این داشته‌ها افزوده شده است، اما هنوز برای تیفوسی‌های فوتبال شهر، نام «تختی» حس‌وحال دیگری دارد، چنان‌که چندی پیش نادر اسکندری، پیشکسوت ابومسلمی فوتبال مشهد، از هامبورگ آلمان به مشهد ایران آمده بود تا ساعاتی روی چمن رنگ‌ورورفته‌اش قدمی بزند و یک عمر فوتبال را دوباره در ذهنش زندگی کند.

حالا اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی بنا دارد پس از آنکه سال‌ها این ورزشگاه را غبار فراموشی فرا گرفته بود، رخت نو بر تنش کند و با تعویض چمن، جانی تازه به آن بخشد.

۸ میلیارد، هزینه چمن نو

اداره‌کل ورزش‌وجوانان که سرانجام پس از سال‌ها دست به عملی انقلابی زده است و بنا دارد چمن ورزشگاه تختی را تعویض کند، حالا برای این مهم باید هزینه‌ای میلیاردی کند. علیرضا تاج‌‎فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، در این‌باره به شهرآراورزشی گفت: هزینه تعویض کامل چمن ورزشگاه تختی نزدیک ۸ میلیارد تومان است. بنا داریم گونه‌ای از چمن‌های مصنوعی باکیفیت را برای این مهم در نظر بگیریم و آن‌طور که دوستان فنی اعلام کردند، حداکثر ظرف دو ماه آینده این اتفاق صورت می‌گیرد.

مزایده دوباره برای چمن جدید

اول تیرماه امسال بود که قرارداد جدید اجاره زمین شماره‌یک ورزشگاه تختی با هیئت‌فوتبال استان بسته شد و طبق شنیده‌ها این رقم برای یک‌سال ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. حالا و پس از این تعویض چمن، باید دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد. مدیرکل ورزش‌وجوانان در پاسخ به اینکه آیا پس از تعویض چمن، زمین دوباره در اختیار هیئت‌فوتبال است یا خیر، اظهار کرد: «بستگی دارد. شاید به مزایده بگذاریم.»

این صحبت تاج‌فیروز درحالی است که گویا هنوز قرارداد میان اداره‌کل ورزش‌وجوانان و هیئت‌فوتبال استان در اختیار هیئت‌فوتبال قرار نگرفته و ممکن است این قرارداد منتفی شود؛ موضوعی که به نظر بیش از هر چیز به انتخابات پیش روی هیئت‌فوتبال استان خراسان‌رضوی بستگی دارد.

نور، اتفاق خوب برای فوتبال استان

در این بین محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال استان خراسان‌رضوی، با مثبت‌خواندن این اقدام اداره‌کل ورزش‌وجوانان، به شهرآراورزشی گفت: خداراشکر تعویض چمن ورزشگاه تختی اتفاق خوبی است و به نفع فوتبال استان است و باید بابت این مسئله از تاج‌فیروز تشکر کنیم. هیئت‌فوتبال این پیشنهاد را به اداره‌کل داده است تا اجازه بدهند ما نور ورزشگاه را هم درست کنیم تا در فصل آینده لیگ‌های استان مسابقات زیر نور برگزار شود.

به این ترتیب دیگر ما در فصلی مثل تابستان مشکل گرمای هوا و اجبار به برگزاری مسابقات در ساعات گرم روز را که مطالبه اهالی رسانه، ورزشکاران و خانواده‌ها هم بود، نخواهیم داشت. ما حاضریم نور ورزشگاه را درست کنیم و اداره‌کل از اجاره سه‌سال این ورزشگاه هزینه‌اش را کم کند. دبیر هیئت فوتبال استان یادآور شد: این اتفاق چه هیئت کنونی در دوره آینده باشد و چه نباشد، به نفع فوتبال استان است.

فرصت طلایی احیای تختی

تعویض چمن ورزشگاه تختی مشهد درست در آستانه انتخابات هیئت‌فوتبال، می‌تواند فرصتی طلایی را پیش روی پروژه احیای ورزشگاه تختی قرار دهد. این احیا از تنفسگاه ورزشگاه یعنی چمن آغاز شده و با استانداردسازی نور ورزشگاه، رسیدگی به وضعیت سکو‌ها و صدالبته بهبود کیفیت خدمت‌رسانی دیگربخش‌ها امکان‌‎پذیر است، به‌شکلی که این احیا فارغ از اینکه چه کسی در آینده سکان‌دار هدایت فوتبال استان می‌شود، می‌تواند به نفع ورزش شهر و نوسازی پیکر ورزشگاه پیر باشد؛ ورزشگاهی که اگرچه پیر است، هنوز هم نبضش در قلب شهر می‌زند و ورزشکاران و ورزش‌دوستان بسیاری به حیاتش زنده‌اند و با نفس‌هایش نفس می‌کشند. تختی هنوز هم می‌تواند میزبان مسابقات مهم فوتبال در این شهر باشد، به‌شرط آنکه جانی تازه به آن بدهیم و با تصمیم‌های درست از فرسودگی بیشتر و گرفتن غبار فراموشی روی آن، جلوگیری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->