ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اتفاق­‌های خوب یک‌ساله

  • کد خبر: ۱۸۸۹۰۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
اتفاق­‌های خوب یک‌ساله
جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار.

جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار. قبلا این طور بود که مردم باید نوبت می‌گرفتند تا همکاران ما برای بازدید بروند. این صف انتظار حدود دو ماه بود که از ابتدای امسال به روز شده و به صفر رسیده بود.

یعنی اگر مدارک و مستندات آماده باشد، فردای روزی که شهروند درخواست بازدید داده است، مراجعه می‌کنیم و تأییدیه را در همان روز صادر می‌کنیم و پیامک رفع نقص را تا ۲۴ ساعت بعد برای او‌ می‌فرستیم. این اتفاق خوب درحالی است که در تعداد همکاران این معاونت که موظف به بررسی پرونده‌ها و بازدید‌های میدانی هستند، تغییری ایجاد نشده است و همان یازده نفری که بودند، هستند.

برای اینکه به این هدف برسیم، چند کار انجام دادیم. اول اینکه بر اساس مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان، چک لیست مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه کردیم تا در بازدید‌ها مبنای کار همکارانمان باشد و کار از حالت سلیقه‌ای خارج شود. شیفت بندی نیروها، برگزاری دوره‌های تخصصی و کار‌های مدیریتی از این دست هم انجام دادیم.

قسمت سخت ماجرا، زمستان پارسال بود که همکاران ما برای کاهش پرونده‌های رسوب کرده در بایگانی، حتی روز‌های تعطیل هم سر کار بودند. آن یک هفته‌ای که ادارات مشهد به دلیل سرما تعطیل شدند، با همه مشکلاتی که برای استفاده از برق و گاز بود، بازهم کارمان تعطیل نشد. هم باید به حدود پنجاه پرونده‌ای که روزانه ارجاع می‌شود، رسیدگی می‌شد و هم به درخواست‌های رسوب کرده رسیدگی و رفته رفته از میزان آن کم می‌شد.

اتفاق خوب دیگری که به نفع شهروندان در این معاونت رخ داده است، الکترونیکی شدن همه درخواست‌های مردمی است. قبلا که مردم به صورت حضوری مراجعه می‌کردند، آن قدر ساختمان اداره شلوغ می‌شد که صدا به صدا نمی‌رسید و همکاران ما برای شنیدن صدای ارباب رجوع، ناگزیر بودند از میکروفون استفاده کنند. از ابتدای شهریور امسال که نیاز به مراجعه حضوری شهروند حذف شده است، دیگر از آن ازدحام خبری نیست و سی چهل نفر مراجع حضوری روزانه به سه چهار نفر رسیده اند.

توسعه طرح آتش نشان داوطلب نیز از دیگر اتفاق‌های خوبی است که از حالت وعده خارج شده و شکل اجرا به خود گرفته است. در شش ماه گذشته حدود نهصد نفر را به عنوان آتش نشان داوطلب آموزش دادیم. ۴۲ نفر هم دوره تخصصی ۱۵۰ ساعته را گذرانده اند و برای مناسبت‌هایی مثل دهه آخر ماه صفر و استقبال از بهار، همراه کارکنان آتش نشانی مشهد و در خدمت افزایش ایمنی شهر خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->