جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرونا بازار آجیل را داخلی کرد/صادرات خشکبار به چین کاهش یافت

  • کد خبر: ۱۸۹۰۴
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کرونا بازار آجیل را داخلی کرد/صادرات خشکبار به چین کاهش یافت
به دلیل بروز بیماری کرونا در چین، صادرات انواع آجیل و خشکبار از ایران کاهش یافت و این امر باعث فراوانی بیشتر این اقلام، کاهش قیمت و رونق بازار داخلی آن شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار ایران افزود: صادرات اقلام آجیل و خشکبار مانند پسته، کشمش، انجیر خشک، مغز گردو به کشور چین متوقف شده و چون چین سهم عمده در اقلام صادراتی آجیل و خشکبار ایران دارد، توقف در این بخش بر میزان صادرات آجیل و خشکبار ایران تاثیر گذاشته است.

 

علیرضا ارزانی ممقانی گفت: در آستانه عید نوروز انواع آجیل و خشکبار در بازار کشور به فراوانی موجود است و به جز مغز بادام درختی که امسال تولید آن به دلیل سرما و آفت کاهش یافت، هیچ کمبودی در سایر اقلام آجیل و خشکبار وجود ندارد و شرایط موجود بسیار مطلوب بوده و قیمت بیشتر اقلام یا تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل ندارد یا قیمت آن کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: قیمت برخی اقلام مانند نخودچی ۲۰ درصد، فندق ۶۰ درصد، کشمش ۲۵ درصد، برگه زردآلو ۵۰ درصد و پسته ۸۰ درصد کاهش یافته و قیمت برخی اقلام مانند تخم آفتابگردان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

 

ارزانی ممقانی با اشاره به کم اثر بودن افزایش نرخ ارز بر قیمت برخی اقلام وارداتی آجیل و خشکبار افزود: بخش اندکی از اقلام آجیل و خشکبار مانند بادام زمینی و تخم آفتابگردان وارداتی است و به دلیل فراوانی آن در بازار و عدم نیاز به واردات و همچنین کاهش صادرات، افزایش اخیر نرخ دلار در قیمت این اقلام در بازار تاثیر زیاد نداشته است.

 

وی ادامه داد: به دلیل توصیه‌های علمی و پزشکی مبنی بر تقویت قوای جسمانی در برابر پیشگیری از بیماری کرونا، خرید آجیل و خشکبار بویژه انواع مغزها توسط مردم افزایش یافته است. 

 

وی گفت: فروشندگان آجیل و خشکبار به دلیل رعایت حال مردم در کنار آنان خواهند بود تا اقلام آجیل و خشکبار در سبد خانوار قرار گیرد و نظارت بر بازار این اقلام به منظور جلوگیری از افزایش قیمت با جدیت ادامه می‌یابد.

 

ارزانی ممقانی با اشاره به احتمال لغو نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره به علت پیشگیری از کرونا، آمادگی این صنف بر عرضه فروش فوق‌العاده را اعلام کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->