اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر
سرخط خبرها

همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک نقطه عطفی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌هاست

  • کد خبر: ۱۸۹۲۹۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک نقطه عطفی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌هاست
دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک گفت: برگزاری این همایش نقطه عطف و شروعی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌ها، کمک به افزایش مهارت‌ها، شایستگی‌ها و توانایی‌های آن‌ها در کسب درآمد، راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، اعظم صنعت‌جو امروز، ۲۵مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش برجسته اطلاعات به‌عنوان عامل قدرت در دنیای امروز و لزوم حرکت به سمت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان، توسعه اشتغال پایدار در راستای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، این همایش به‌طور عام قصد دارد به نقش اطلاعات در توسعه کسب‌وکارها، برجسته کردن اهمیت و توجه به کسب‌وکار‌های کوچک در اقتصاد بپردازد.

وی افزود: کسب‌وکار‌های کوچک به دلیل نیاز به سرمایه اندک اما زودبازده و ریسک‌پذیری کم، درمیان دیگر مزایا در توسعه بیش از ۹۰درصدی اقتصاد جوامع پیشرفته نقش داشته و مبنای توسعه کسب‌وکار‌های متوسط و بزرگ شده‌اند. این همایش به طور خاص قصد دارد به نقش کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اجتماعی در توسعه توانایی‌های افراد جامعه در راستای رونق‌بخشی اقتصادی جامعه بپردازد.

صنعت‌جو ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل داشتن توانمندساز‌هایی مانند کتابداران متبحر و متخصص و منابع اطلاعاتی انتخاب شده بر اساس نیاز کاربران، داشتن فناوری‌های اطلاعاتی، ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی و آموزش کاربران می‌توانند در میان دیگر انواع خدمات نقش مهمی در توسعه اقتصاد جوامع با ارتقای مهارت‌های افراد جامعه داشته باشند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی در توسعه کسب‌وکار‌ها عنوان کرد: شناخت خوب کتابخانه از جامعه محلی، ظرفیت‌ها و نیازها، منابع مناسبی که متناسب با نیاز جامعه انتخاب و دسترس‌پذیر می‌کنند، برقراری ارتباط بین جویندگان کار و صاحبان سرمایه و جویای نیروی کار، سازمان‌های حقوقی و حامی، استفاده از فضای دراختیار برای تقویت بازاریابی، عرضه محصولات، اطلاع‌رسانی و ترویج کسب‌وکارها، فضایی یادگیرنده برای توسعه دانش‌افزایی کسب‌وکار از ظرفیت‌های کتابخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با این اهداف و به قصد نشان دادن جایگاه کتابخانه عمومی در زیست‌بوم کسب‌وکار، این همایش از سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین لقب گرفت و در سال جاری که سال رشد تولید نامیده شد، به منظور تحقق شعار سال به طور رسمی آغاز به کار کرد.

صنعت‌جو بیان کرد: با اعلام رسمی فراخوان در سایت همایش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، قریب به ۱۳۰مقاله دریافت شد. این مقالات از سوی ۶۰داور در حوزه‌های موضوعی جامعه‌شناسی، اقتصاد گروه‌های مدیریت، مهندسی صنایع، علوم اطلاعات و حوزه‌های وابسته با دو و گاهی تا سه سری داوری ارزیابی و مقالاتی برای ارائه به صورت سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند. همچنین طبق توافق به عمل آمده، مقرر شد مقالات برگزیده در چند نشریه معتبر و مرتبط به چاپ برسد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده، تصمیم گرفتیم مرتبط با محور‌های ۱۲گانه همایش، به صورت ماهانه پیش‌نشست‌ها و وبینار‌هایی برگزار کنیم. تا به امروز ۱۴پیش‌نشست با حضور متخصصان و اساتید داخلی و خارجی از حوز‌های موضوعی مختلف برگزار کردیم که هم به طرح موضوعات نظری، کاربردی و هم به بیان تجربیات و پروژه‌ها از کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا و دانمارک در زمینه مرتبط با همایش پرداختند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال وبینار‌های ماهانه دانش‌افزایی کسب‌وکار تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم، فراخوان جایزه طراحی خدمت در حوزه کسب‌وکار‌ها بود که در آن خواسته شد تجربه‌های عملی محقق شده و الگو‌های کسب‌وکار با قابلیت اجرا خصوصاً با بهره‌گیری از بستر کتابخانه عمومی، در یک بازه هفت ماهه ارسال شود، با این هدف که خدمات کسب‌وکاری که به شیوه نوآورانه، خلاقانه، مبتنی بر کار گروهی، جاذب مشارکت اجتماعی، الگوپذیر، آموزش‌محور و تجربه‌گرایانه که دارای چشم‌اندازی برای توسعه مشاغل بومی و محلی بودند شناسایی شود.

صنعت‌جو ادامه داد: در نتیجه فراخوان در این مدت حدود ۴۱۰خدمت به دبیرخانه ارسال و از سوی داوران حوزه‌های کتابداری، کارآفرینی و مدیریت داوری شد که عمده آن‌ها حاصل اجرای طرح در مناطق بومی و محلی و به رفع بیکاری و درآمدزایی نیز منتج شده بود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک با اشاره به سخنرانی‌ها و مقالات این همایش که در قالب شش پنل به صورت حضوری، مجازی و پوستر از سوی متخصصان از ۱۰کشور ارائه می‌شود، تصریح کرد: به اعتقاد من این همایش به دلایلی همچون جلب توجه جهانیان و جامعه علمی بین‌المللی به کتابخانه‌ها به‌عنوان نهاد مردم‌مدار و توجه به نیاز‌های اطلاعاتی آن‌ها در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ایران، نشان دادن توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و  اقتصادی، نشان دادن تعاملگری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها در عرصه‌های علمی و رونق‌بخشی اقتصادی حداقل در سطح جامعه محلی کتابخانه‌ها هم شهری و هم روستایی، توانسته رسالت‌های خود را انجام دهد.

وی گفت: هر چند این همایش حاصل بیش از یک سال تلاش بی‌وقفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه استان خراسان رضوی و همکاری ادارات کتابخانه‌های دیگر استان‌ها، حرفه‌مندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده که بسیار قابل تقدیر است؛ اما برگزاری این همایش تنها نقطه عطف و شروعی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌ها، کمک به افزایش مهارت‌ها، شایستگی‌ها و  توانایی‌های آن‌ها در کسب درآمد، راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->