ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک
سرخط خبرها

ادعای مضحک اسرائیل در مورد بمباران بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین

  • کد خبر: ۱۸۹۵۵۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
ادعای مضحک اسرائیل در مورد بمباران بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین
شب گذشته انفجار مهیبی در بیمارستان المعمدانی غزه اتفاق افتاد که در پی آن بسیاری از غیرنظامیان شهید شدند. اما از همان ساعات اولیه ماجرا اسرائیلی‌ها با کتمان ماجرا، دروغ‌پراکنی و جنگ روانی انگشت اتهام را به سمت نیروهای مقاومت گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز در پی این حادثه و براساس آمار رسمی تعداد تلفات مربوط به این حمله به حدود ۱۰۰۰ کشته و زخمی رسیده است.

ماجرا از این قرار بود که شب‌هنگام انفجار بزرگی در یکی از بیمارستان‌های اصلی غزه صورت گرفت؛ بیمارستانی که بسیاری از مجروحان جنگ در آن پناه گرفته بودند.

اما از همان ابتدای ماجرا رژیم صهیونیستی با طرح ادعایی مضحک تلاش کرد حادثه را به گروه‌های مقاومت نسبت دهد.

این در حالی است که برخی منابع غربی نظیر گزارشگر بی‌بی‌سی در گزارش‌های خود گفته بودند که شدت انفجار به گونه‌ای بوده که قدرت تخریب آن از توانمندی راکت‌های مقاومت خارج بوده است.

اظهار نظر خبرنگار بی‌بی‌سی درباره انفجار بیمارستان المعمدانی که در آن تاکید می‌کند چنین انفجاری از توان راکت‌های مقاومت خارج است

همان ابتدا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه موشکی که به بیمارستان برخورد کرده همان موشک JDAM آمریکایی است. 

!اما بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهار نظری محتاطانه روایت اسرائیلی‌ها را تایید کرد و گفت: به نظر می‌رسد که طرف مقابل (حماس) پشت آن است نه شما

با این حال عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به روایت رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان المعمدانی واکنش نشان داد و روایت تل آویو را کذب دانست.

عزت الرشق گفت: روایت دروغین اشغالگران درباره کشتار بیمارستان المعمدانی قابل پیش بینی بود. بیمارستان المعمدانی از سوی اشغالگران در معرض تهدید حمله قرار گرفته و آن‌ها بودند که این جنایت را رقم زدند.

وی افزود: شواهد و مستنداتی که اشغالگران درباره کشتار بیمارستان المعمدانی مطرح می‌کنند، برای هیچ عاقلی پذیرفتنی نیست.

الرشق تاکید کرد: موشک‌هایی را که اشغالگران در بمباران بیمارستان المعمدانی مورد استفاده قرار دادند، در اختیار مقاومت نیست و این روایت دروغین و کذب اشغالگران را نشان می‌دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به ادعا‌های سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه مسئولیت بمباران بیمارستان «المعمدانی» با این جنبش است، پاسخ داد و گفت: این ادعا‌ها باطل و نادرست است و مقاومت از تاسیسات عمومی به عنوان مراکز نظامی استفاده نمی‌کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که متهم کردن این جنبش در بمباران بیمارستان المعمدانیُ دشمن را از مسئولیتش در برابر کشتاری که انجام داده است، معاف نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: ادعا‌هایی که دشمن رواج می‌دهد، باطل و نادرست است و مقاومت از تاسیسات عمومی به عنوان مراکز نظامی استفاده نمی‌کند.

جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که دشمن با طرح دروغ می‌خواهد کار خود را در بمباران بیمارستان‌ها توجیه کند تا مسئولیت این جنایت را برعهده نگیرد.

این جنبش همچنین تاکید کرد که بیمارستان المعمدانی و دیگر بیمارستان‌های غزه در طول روز‌های بمباران در برابر چشم جهانیان و به طور علنی تهدید به تخلیه شدند.

در این بیانیه آمده است که روایت‌های ضد و نقیض دشمن دروغ آن‌ها را نشان می‌دهد و آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌کند، کذب و افترا است.

با این حال سابقه رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و هدف قرار دادن غیرنظامیان چیزی نیست که بتوان آن را زیر سوال برد. سال‌هاست که فلسطینیان تحت فشار رژیم صهیونیستی از حقوق اولیه خود محرومند. بارها و بارها فیلم‌ها و وقایعی بوده که نشان می‌دهد اسرائیل در هدف قرار دادن غیرنظامیان هیچ شکی به خود راه نمی‌دهد.

دروغ‌پراکنی اسرائیل در مورد بمباران بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین

تصویری از شهید محمد الدره که در جریان انتفاضه دوم توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->