نتیجه بازی اسپانیا و گرجستان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی(۱۰ تیر ۱۴۰۳)| یک مدعی واقعی ویدیو گل اول انگلیس به اسلواکی توسط بلینگام در یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | جود قهرمان سه‌شیرها! پخش زنده بازی اسپانیا و گرجستان در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین نتیجه بازی تیم ملی انگلیس و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| ساوت‌گیت خوش‌شانس! پرسپولیس برای بازیکن جوان شرط گذاشت نقش پر رنگ هوادار متمول برای حفظ سه بازیکن پرسپولیس پرسپولیس به دنبال مدافع چپ آلومینیوم وضعیت نامشخص گاریدو در پرسپولیس پرسپولیس مدافع قطری را می‌فروشد بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هیاهو برای «شیاپ‌چانگ»‌های خاموش در استان خراسان!

  • کد خبر: ۱۸۹۵۶۳
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
هیاهو برای «شیاپ‌چانگ»‌های خاموش در استان خراسان!
انتخابات ریاست هیئت تکواندو استان برگزار شد و رئیس جدید در نخستین ساعات کاری‌اش خانه ژیمناستیک را برای تکواندو افتتاح کرد!

شهرآرانیوز، مجمع انتخاباتی هیئت‌تکواندو خراسان‌رضوی دیروز برگزار شد و حسین حسین‌زاده به مدت چهار سال دیگر سکان‌دار هدایت این هیئت باقی ماند. پس از این مجمع، خانه تکواندو مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) با حضور رئیس فدراسیون افتتاح شد. تکواندو در سال‌های گذشته بیش از آنکه در استان پیشرفت داشته باشد، درگیر حاشیه بوده است. اما دیروز اتفاقات جالبی برای این رشته ورزشی رقم خورد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تداوم مجمع‌های بی‌رقیب

برگزاری مجامع انتخاب ریاست هیئت‌های ورزشی در چند سال گذشته همواره با چالشی جدی روبه‌رو بوده است. چالش برگزاری تک‌کاندیدایی این مجامع آن‌قدر برای جامعه ورزش نگران‌کننده بوده که همواره این سؤال از مدیرکل ورزش‌وجوانان مطرح بوده است که چطور یک رشته ورزشی به چنین جایی می‌رسد که انتخابات رقابتی نداشته باشد؟ مجمع هیئت‌تکواندو خراسان‌رضوی هم دیروز با وضعیتی مشابه برگزار شد.

حسین حسین‌زاده، رئیس چهارساله هیئت، نامزد اصلی بود و آیینه‌چی و بانویی هم دو نامزد دیگر داستان بودند؛ چنان‌که آیینه‌‎چی پیش از رأی‌گیری مطابق انتظار انصراف داد و حیدر بانویی هم حتی یک رأی نیاورد! موضوعی که بیش از هر چیز نشان‌دهنده چیده‌شدن همه‌چیز برای رأی‌آوردن نامزدی بود که در چهار سال مدیریتش بر هیئت‌تکواندو دستاورد چشمگیری نداشت. حسین‌زاده در مجمع دیروز همه آرا یعنی ۲۸ رأی را به دست آورد تا مقتدرانه برای چهار سال دیگر بر مسند ریاست هیئت‌تکواندو استان بنشیند.

افتتاح خانه‌تکواندو جدید

دیروز پس از برگزاری مجمع و به گونه‌ای که گویی از پیش همه می‌دانستند حسین‌زاده رئیس آینده تکواندوست، خانه جدید تکواندو در مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) در حضور علیرضا تاج‌فیروز مدیرکل ورزش‌وجوانان و هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، افتتاح شد. نکته جالب این سالن آن است که گفته می‌شود خانه تکواندو جدید قرار است کمپ جهانی برای این رشته ورزشی باشد، اما هنوز بسیاری از زیرساخت‌ها و امکانات لازم را ندارد.

یعنی اکنون مانند موارد گذشته وعده سرخرمنی بیش نیست و باید دید آیا می‌تواند به رونق تکواندو کیلومتر‌ها دورتر از مشهد منجر شود یا خیر! آن هم سالنی که قبلا خانه ژیمناستیک بوده، بعدتر در اختیار تنیس روی میز قرار گرفته و حالا به تکواندو رسیده است. تکواندویی که به جای تکمیل سالن مهرانش، به دنبال گرفتن سالن از سایر رشته‌هاست.

قفل بزرگ بر خانه جنجالی!

چندی پیش بود که سالن فوتسال قدس طلاب که سال‌ها در اختیار جامعه فوتسال بود و بازیکنان بزرگی از طیبی گرفته تا بهادری در آن پا گرفته بودند، با تصمیم عجیب‌وغریب مدیرکل وقت ورزش‌وجوانان، هاشمی‌جواهری، در اختیار هیئت‌تکواندو قرار گرفت تا سردر آن هم نام «خانه تکواندو» نوشته شود!

پس از این اتفاق بود که موج عظیمی از مخالفت‌های جامعه فوتسال با این موضوع به راه افتاد و حتی بسیاری از ستاره‌های مشهدی فوتسال ایران هم با انتشار پست و استوری به این مسئله واکنش نشان دادند، اما این اعتراضات هم افاقه نکرد و این سالن همچنان در اختیار تکواندوست. نکته عجیب و جالب ماجرا آنجاست که مشاهدات عینی شهرآراورزشی هم نشان می‌دهد بر در آن قفلی بزرگ زده‌اند و اتفاقا فعالیت چندانی هم در آن صورت نمی‌گیرد. حال اینکه با وجود سالن جدید ثامن، چه اصراری است آن سالن همچنان در اختیار تکواندو باشد؟!

سالن نیمه‌کاره روی هوا

یکی دیگر از سالن‌هایی که در شهر مشهد قرار بود با نام خانه تکواندو به کمک این رشته ورزشی بیاید، سالنی است که هیچ‌گاه ساخته نشد. زمین خالی پشت سالن مهران مشهد چند سال پیش در اختیار هیئت‌تکواندو قرار گرفت تا در آن سالنی با نام «خانه تکواندو» ساخته شود، اما متأسفانه پس از آنکه اسکلت این سالن بالا رفت، پروژه متوقف شد و قفل بزرگی بر در ورودی آن خورد؛ قفلی که هنوز هم شکسته نشده و آن زمین به زباله‌دانی تبدیل شده است.

تکواندویی بدون ستاره

وضعیت تکواندو خراسان‌رضوی نه‌تن‌ها در دوره ریاست قبلی، بلکه بیش از یک دهه است که تعریفی ندارد و چشم دوستداران این رشته ورزشی روی جعبه جادویی به جمال هیچ ستاره‌ای روشن نشده است. شاید در رده‌های سنی قهرمانان گاه‌وبیگاهی از خراسان‌رضوی ظهور کرده باشند، اما هیچ‌گاه در سطح بزرگ‌سالان ملی ستاره آن‌چنانی از خراسان‌رضوی پرورش نیافته است. البته تکواندو استان در این چند سال رئیس خود را به‌عنوان دبیر فدراسیون در سطح اول تکواندو کشور داشته که مایه مباهات و فخر آن است، اما این بالانشینی آقای رئیس چندان به کار تکواندو استان نیامده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->