پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۳) شروع پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از اتمام پروژه‌هاست نماینده مردم مشهد در مجلس: مزد کارگران حداقل ۲۸ درصد عقب است | افزایش حقوق‌ها به میزان تورم به مفهوم تثبیت قدرت حقوق کارگر است راه تشخیص زعفران تقلبی در بازار چیست؟ شیر پاکتی هم دُم درآورده! ویدئو | جزئیات جدید از کاهش سقف سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دلار وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد | سکه یک قدم تا ۵۰ میلیونی شدن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد چند درصد از خانوار‌های هر استان یارانه‌بگیر هستند؟ متقاضیان خرید سکه مرکز مبادله تا کی برای واریز وجه فرصت دارند؟ وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آموزش خرید سکه طلا از مرکز مبادله ایران + جدول زمان بندی تحویل سکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳) قطار‌های پنج‌ستاره به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور بازمی‌گردند شرایط جدید فروش طلا اعلام شد | از احراز هویت مشتری تا لزوم صدور فاکتور رسمی بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ نادیده گرفتن سنوات ارفاقی برای بازماندگان کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور وضعیت بازار ارز | نوسانات نرخ دلار با وجود التهابات اخیر پایدار نخواهد بود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۷۰ میلیون تومانی قیمت هونگچی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | شاهین ۷۲۹ میلیون تومان دعوت سهام‌داران به صف‌های فروش | نظر کارشناسان درباره وضعیت این روز‌های بازار بورس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان‌رضوی در  کمترین نرخ بیکاری
سرخط خبرها

خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۵۹۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟
کارشناس صنعت خودرو تعارض منافع در صنعت خودروسازی کشور را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، خصوصی یا دولتی بودن، سودی به حال این صنعت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل خلخالی افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد.

وی گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل ۵ خودروساز بزرگ، دولتی هستند.

معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.

وی گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست.

خلخالی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->