پدر شهید سبزیکار حقیقی دار فانی را وداع گفت آزمون استخدامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به شیرینی مهربانی اقیانوسی از ایمان و ایده | درباره مرحوم دکتر علی محمد برادران رفیعی، از مدیران اثرگذار در آستان قدس رضوی ویژگی‌های امام مهدی (عج) در بیان امام حسن عسکری (ع) شبکه‌سازی شیعیان برای عصر غیبت ویژه‌برنامه‌های سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم امام‌رضا (ع) + جزئیات آیت الله شیخ عباس محفوظی درگذشت + بیوگرافی و سوابق تولیت آستان قدس در مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتسال: دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در جام جهانی فوتسال است تطهیر و غبارروبی پنجره‌های فولاد حرم مطهر رضوی در کنار وارثان زمین بررسی فلسفه و آثار سنت خوب قرض‌الحسنه | قرضی که به خدا می‌دهیم جامعه‌المصطفی سکوی نمایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است میزان ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد آیت‌الله علم‌الهدی: جامعه‌المصطفی فرصتی برای توسعه اسلام و انقلاب در عرصه بین‌الملل است یادی از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی | او ابوذر زمانه بود تفحص پیکر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب به دنبال خیر بررسی نگاه اسلام به شادی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی واعظ‌موسوی | خدا لبخند را دوست دارد پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد
سرخط خبرها

عاشورای غزه قیامت دوران ما

  • کد خبر: ۱۹۱۷۲۶
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
عاشورای غزه قیامت دوران ما
عاشورای حسینی منحصربه‌فرد است، اما پرتو‌های آن تا قیامت امتداد دارد؛ هرگاه رزمندگان جبهه حق، با‌وجود جمعیت کم، نهایت پایمردی را در راه خدا نشان دهند و دشمن رذالت و جنایت خود را به اوج برساند، تضاد حق و باطل نیز رنگ‌وبوی عاشورا می‌گیرد و غزه امروز چنین‌صحنه‌ای است.

قرآن کریم قیامت را «خافضة رافعه» (واقعه:۳) می‌خواند؛ زلزله‌ای که همه‌چیز را زیرورو می‌کند. آنجاکه زر‌و‌زور و تزویر، کارایی ندارد، هر شخص و گروهی به جایگاه حقیقی خودش برمی‌گردد. چشم دل ظاهربینان تیز می‌شود و به عمق حق و باطل پی می‌برند
(سوره «ق»، آیه ۲۲).

اما تضاد حق و باطل، فقط در قیامت آشکار نمی‌شود؛ بلکه گاهی در دنیا هم به اوج می‌رسد. وقتی جنگ نور و ظلمت به لبه تیز خود می‌رسد، دقیقا آنجاست که شبیه قیامت می‌شود، پرده نفاق را می‌درد و قدرت تشخیص ناظران را به نهایت می‌رساند. این تضاد، هم‌تراز با سنگ‌دلی و وحشیگری دشمنان خدا از سویی و ننگ‌ناپذیری و ایستادگی دوستان خدا از‌سوی‌دیگر، به اوج خود می‌رسد. از‌این‌جهت، عاشورا آشکارترین صورت جنگ حق و باطل است و می‌تواند «حربن‌یزید ریاحی» و «زهیربن‌قین» عثمانی‌مسلک را نیز بیدار کند و به جایگاه حقیقی‌شان در سپاه حق برگرداند.

درست به همین دلیل است که عاشورا تا همیشه تاریخ، قطب‌نمای حق‌طلبان و آزادگان عالم است؛ تا‌جایی‌که فرج مستضعفان جهان و ظهور منجی (عج) نیز زیر پرچم عاشورایی: «أنا الصمصمام المنتقم» رخ می‌دهد و البته این‌بار، علاوه بر غلبه باطنی، با پیروزی ظاهری جبهه حق نیز همراه می‌شود.

عاشورای حسینی منحصربه‌فرد است، اما پرتو‌های آن تا قیامت امتداد دارد؛ هرگاه رزمندگان جبهه حق، با‌وجود جمعیت کم، نهایت پایمردی را در راه خدا نشان دهند و دشمن رذالت و جنایت خود را به اوج برساند، تضاد حق و باطل نیز رنگ‌وبوی عاشورا می‌گیرد و غزه امروز چنین‌صحنه‌ای است.

مردمی که ۷۵‌سال تحت اشغال و زیر یوغ پست‌ترین اشرار عالم بوده‌اند، به حسین‌بن‌علی (ع) اقتدا کرده و با شعار «هیهات منا الذله» طوفانی به‌پا کرده‌اند که خانه امن اشغالگران را به شهر ارواح تبدیل کرده است. بمباران بیمارستان و کشتن بیش از هزار انسان بی‌پناه در چند ثانیه، ریشه در این شکست تاریخی ترمیم‌ناپذیر دارد.

«غزه شده کرببلا» یک شعار هیجانی نیست؛ غزه امروز پیام‌آور سرور آزادگان جهان شده است که فرمود: «حسینیان با یزیدیان بیعت نمی‌کنند» و «مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی زیر سایه ستمگران را چیزی جز هلاکت نمی‌دانم» امروز بهترین زمان برای برگرداندن قطب‌نمای حق و باطل به تنظیمات کارخانه است؛ مبادا از کاروان حق‌طلبان عالم جا بمانیم، مبادا از آن کمدین و خواننده و ورزشکار خارجی که غیرت و شرافتش اجازه سکوت در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش نمی‌دهد و تاوان می‌دهد، عقب بمانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->