بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس جمهور: راه‌آهن سنندج قرار است تا عراق امتداد پیدا کند

  • کد خبر: ۱۹۲۱۸۱
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
رئیس جمهور: راه‌آهن سنندج قرار است تا عراق امتداد پیدا کند
رئیس جمهور گفت: مردم کردستان برای به ثمرنشستن راه‌آهن ۱۷ سال انتظار کشیدند و خدا را شاکر هستیم که به دولت این افتخار را عنایت فرمود که این خدمت را انجام دهیم و این خط را تا مرز باشماق و عراق ادامه می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح خط ریلی همدان سنندج اظهار کرد: از اینکه امروز یکی از انتظارات و مطالبات مردم کردستان عملیاتی شده بسیار خرسند هستم باید از همه همکاران در مجموعه دولت و پیمانکاران و مهندسین و کارگرانی که با تلاش شبانه روز این انتظار قریب به ۱۷ ساله را جامه عمل پوشاندند تقدیر کنم.

وی افزود: مردم انتظار داشتند در این ۱۷ سال این طرح به ثمر بنشیند و خدا را شاکر هستیم که به دولت این افتخار را عنایت فرمود که این خدمت را انجام دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: کردستان سرزمین مقاومت در برابر دشمنان است و از مردمانی محترم فرهنگی با صفا، مقاوم و مردمانی دارای سنت‌های بسیار ارزشمند منطقه‌ای و بومی همچنین برخوردار از اعتقادات و باور‌های الهی که همواره به عنوان یک پشتوانه برای انقلاب اسلامی بوده و هستند.

رئیسی تصریح کرد: خدمت به این مردم و کار برای این مردم برای دولت و همه مسوولان فخر است و باید به آن افتخار کنند و برای رفاه آن‌ها خدمت و تلاش کنند.

وی اذعان کرد: برای اینکه کار این ایستگاه به پایان برسد، تلاش زیادی صورت گرفته است چرا که خطوط ریلی برای اتمام نیاز به تلاش و کار شبانه‌روزی دارد.

رئیس جمهور عنوان کرد: سفر من به کردستان برای این است که از تک تک کسانی که برای به ثمر نشستن این مطالبه نقش داشته‌اند، تقدیری داشته باشم.

وی با بیان اینکه این کار بزرگی است که نیاز به تلاش شبانه‌روزی داشت، گفت: این پروژه باید خیلی زودتر از این به ثمر می‌نشست و ۱۷ سال طول نمی‌کشید، اما متاسفانه دولت با یک سری پروژه نیمه‌تمام مواجه است که هم مردم و هم دولت را رنج می‌دهد که باید زودتر به اتمام برسند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این کار‌های بزرگ باید هرچه زودتر انجام شود، ایران دارای ظرفیت‌هایی است که باید به درستی از آن‌ها بهره‌برداری شود.

رئیسی تصریح کرد: هرچه سریعتر بتوانیم کار‌هایی از این دست و طرح‌ها را به ثمر برسانیم، وضعیت اقتصادی و بنیه اقتصادی تقویت خواهد شد. این‌ها زیرساخت‌هایی است که کشور را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و ارتباطات توانمند می‌کند.

به گفته رئیس جمهور، یکی از راه‌های دستیابی به ایران قوی داشتن زیرساخت‌های قوی است، اگر زیرساخت‌ها تکمیل شود در توسعه بخش‌های مختلف شاهد تحول خواهیم بود.

وی اضافه کرد:کردستان به لحاظ گازرسانی به جایی رسیده که تا چند ماه آینده می‌توانیم این استان را به عنوان استان سبز معرفی کنیم و علیرغم تمام مشکلات و سختی و صعب‌العبور بودن مناطق، با تلاش حاصل می‌شود.

رئیسی افزود: این‌ها همه به تولید کمک می‌کند و تولید می‌تواند کشور را در اقتصاد مقاومتی بیمه کند و در برابر تکانه‌های احتمالی در کشور دیگر دچار مشکل و تزلزل نخواهد شد.

وی گفت: تکمیل این پروژه به عنوان یک مطالبه و طراحی خط ریلی از سنندج به باشماق را هرچه زودتر باید شروع شود.

امروز همراه با افتتاح از خط آهن همدان تا سنندج، طراحی از سنندج تا مرز باشماق آغاز می‌کنیم و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که این خط ریلی یک خط بین‌المللی شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->