رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرایند صدور روادید و اقامت سرمایه‌گذاران خارجی در مشهد انجام می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۱
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
فرایند صدور روادید و اقامت سرمایه‌گذاران خارجی در مشهد انجام می‌شود
طی مراسمی دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افتتاح شد. با افتتاح این دفتر فرایند صدور روادید، اقامت و سایر خدمات سرمایه‌گذاران خارجی در مشهد انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران نیاز به مراجعه به پایتخت ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس سازمان اطلاعات فراجا در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و با توجه به تأکیدات ایشان به اهمیت موضوعات اقتصادی، فراجا نیز به راهبرد‌های کلان اقتصادی از جمله سرمایه‌گذاری خارجی نگاه حمایتی و همکاری دارد.

سردار غلامرضا رضائیان با اشاره به وظایف دفتر ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراجا گفت: این طرح در تهران به خوبی جواب داده و موجب تسهیل و تسریع امور سرمایه‌گذاران شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد سرمایه‌گذاران خارجی، استان خراسان رضوی دومین استانی است که این طرح در آن اجرا می‌شود و به مرور در سایر استان‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دفتر خدمات خود را به سرمایه‌گذاران خارجی، فعالان اقتصادی خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی که در امور اتباع خارجی مشکلاتی دارند، ارائه خواهد کرد و در راستای تسهیل و تسریع خدمات به سرمایه‌گذاران آمادگی دارد هرگونه خدمت اعم از خدمات مرتبط با صدور و تمدید گواهینامه، پلاک‌گذاری، تعویض پلاک و سایر مواردی که در حوزه فراجا برای این عزیزان وجود دارد را مورد رسیدگی قرار دهد.



سیدحامد حسینی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در پی استقرار دفتر ویژه سرمایه‌گذاران خارجی نیروی انتظامی در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، با پیشنهاد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی و موافقت سردار رضاییان، رئیس سازمان اطلاعات فراجا، اختیار ارائه خدمات موضوع آیین نامه ماده ۳۵ قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انتظامی اعم از صدور مجوز اقامت، روادید و سایر خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، خانواده و افراد تحت تکفل آن‌ها(پدر، مادر، خواهر، برادر)، مدیران، کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آن‌ها و همچنین خدمات مشابه برای فعالان اقتصادی در مشهد به این دفتر ویژه تفویض شد.

حسینی تصریح کرد: امروز با افتتاح این دفتر، سرمایه‌گذاران خارجی برای دریافت خدمات خود در حوزه فراجا دیگر به تهران نمی‌روند و با استقرار نمایندگان این سازمان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در استان ارائه خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به رتبه اول استان خراسان رضوی در تعداد مجوز‌های سرمایه‌گذاری خارجی و حجم بالای مراجعه سرمایه‌گذاران و اینکه بیش از ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران در استان از اتباع کشور‌های همسایه هستند، خراسان رضوی استانی دارای ظرفیت خاص بوده و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند خدمات مندرج در ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی را در استان دریافت کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه در هفت ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۶۰۰ پرونده اعطای خدمات مرتبط با اقامت تشکیل و و این خدمات ارائه شده است.

حسینی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان بیان داشت: در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۴۲طرح سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ  ۷۷۰میلیون دلار در استان به تصویب رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به یک میلیارد دلار برسد.  

در ادامه این جلسه دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی واقع در بلوار خیام جنوبی به‌صورت رسمی افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->