مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش بینی مسیر دلار تا پایان سال (۲۱ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۳۹۴۴
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
پیش بینی مسیر دلار تا پایان سال (۲۱ آبان ۱۴۰۲)
به عقیده برخی از تحلیلگران در سال جاری دلار سقف جدیدی تجربه نخواهد کرد و اسکناس آمریکایی تا پیش از انتخابات در دستان بازارساز محبوس خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبری در میان تحلیلگران دست به دست می‌شود که بر اساس گزارش کپلر، میزان ذخایر شناور نفت ایران روی دریا به یک‌میلیون بشکه رسیده است.

در شهریور سال ۱۴۰۱ پس از جنگ روسیه و اوکراین، وقتی ایران با غرب بر سر برجام درحال مذاکره بود و غرب تصمیم داشت درآمد‌های نفتی روسیه را محدود کند، میزان ذخایر نفت شناور ایران روی دریا در آن زمان حدود ۱۰۰ میلیون بشکه تخمین زده شده‌بود.

حال با گذشت بیش از یکسال در حالیکه مذاکرات در باره توافق هسته‌ای به نتیجه نرسیده، فروش نفت ایران افزایش یافته و ذخایر شناور نفت ایران روی دریا ۹۹ درصد کاهش یافته است.

به عقیده برخی از تحلیلگران این بدان معناست که در سال جاری حداقل دلار سقف جدیدی تجربه نخواهد کرد و اسکناس آمریکایی تا پیش از انتخابات در دستان بازارساز محبوس خواهد بود.

چرا که کاهش ذخایر نفت ایران ناشی از بهبود وضعیت فروش نفت ایران است که بهبود درآمد‌های نفتی را تایید میکند و درآمد‌های نفتی به بازارساز برای کنترل قیمت دلار کمک خواهد کرد.

به همین خاطر انتظار بالایی خاصی از دلار در سال جاری وجود نخواهد داشت.

اثر جنگ بر بازار ارز خنثی شد

روز قبل بازار ارز با سیگنال درهم به بالا برگشت و کاهش آن متوقف شد. به نظر می‌رسد وابستگی دلار به اخبار جنگ کم شده و دیگر فشار دلار با اهرم اخبار جنگ بالا و پایین نمی‌شود.

اسکناس آمریکایی حدود یک هفته است که روی یک خط راست معامله می‌شود و نوسان خاصی را تجربه نکرده است.

در معاملات شب گذشته قیمت تتر به عنوان دلار دیجیتال بالا رفت و خود را تا کانال ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان بالا برد. تتر سقف ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش‌رو‌دارد، حمایت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان نیز مانع دلار دیجیتال در برابر کاهش قیمت است.

طلا در میان دو خط سرنوشت‌ساز

طلای آب شده حمایت خط کیوجنسن در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را از دست داده و در کانال ده میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی جای گرفته است.

محدوده ده میلیون و ۲۵۰ هزار تومان که با سقف ابر کومو همپوشانی دارد حمایت طلای آب شده در صورت ادامه روند نزولی است، محدوده ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز مقاومت طلای آب شده است.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->