ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر فرهنگ: نام چهارشنبه‌سوری و شب یلدا حذف نشده است

  • کد خبر: ۱۹۴۶۵۷
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
وزیر فرهنگ: نام چهارشنبه‌سوری و شب یلدا حذف نشده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حذف شدن نام شب یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم را تکذیب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییرات تقویم اظهار کرد: متاسفانه ما با یک بداخلاقی رسانه‌ای مواجهیم به این معنا که ما اساسا آمدیم هم مناسبت چهارشنبه آخر سال را در تقویم آورده‌ایم که اصلا قبلا در در تقویم نبود، ولی برای فرهنگ‌سازی اسم آن را روز تکریم همسایگان گذاشتیم. برای تقویت وجوه فرهنگی میان خانواده‌ها و ارتباط همسایه‌ها این کار صورت گرفته وگرنه تغییری ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: درباره شب یلدا هم عنوان کاملا حفظ شده و بعد از شب یلدا یک خط فاصله گذاشتیم به عنوان رفت و آمد و صله ارحام. ما تا جایی که یادمان است، شب یلدا هر خانواده ایرانی فامیل در خانواده بزرگ‌تر جمع می‌شدند، انار دانه می‌کردند و به حافظ تفال می‌زدند.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: ما برای رسمیت بخشیدن به این مناسبت‌ها در فرهنگ عمومی این کار را انجام دادیم و الحمدالله الان در تقویم رسمی در این دولت برای همه اصناف تقویم ویژه داریم. برای هر صنفی مثلا روز گندم و انار را هم داریم در تقویم قرار می‌دهیم. ما در بسیاری از نقاط کشور جشن انار و جشن برداشت گندم داریم که آیین‌های سنتی چند هزار سال ما است و ما در این دولت بحث مان احترام به فرهنگ عمومی و میراث چندین هزار ساله ایرانی اسلامی مان است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->