رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خط پیشنهادی جدیدی برای خانه‌دار شدن کارگران مطرح شود

  • کد خبر: ۱۹۴۸۳۹
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
  • ۲
خط پیشنهادی جدیدی برای خانه‌دار شدن کارگران مطرح شود
نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت: دو سوم حقوق کارگر صرف اجاره مسکن او می‌شود و کارگر با شیوه‌های مختلف و رایج کشور صاحب مسکن نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با افزایش هزینه‌های سبد معیشت کارگران در امسال، یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری بحث ترمیم مزدی است. کارگران بیان می‌کنند قبل از ورود به جلسات دستمزد ۱۴۰۳، دستمزد سال ۱۴۰۲ باید ترمیم شود و کارگران با عقب‌ماندگی مزدی به مباحث مزدی ۱۴۰۳ وارد نشوند. مسکن و درمان کارگران دو موضوعی است که بخش عمده‌ای از هزینه‌های کارگران را تشکیل می‌دهد.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره آخرین تصمیمات در جلسه شورای عالی به خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: در بندی که در آخرین جلسه شورای کار مصوب شد، تاکید بر این بود که چنانچه به هر دلیلی میزان حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا کرد متناسب با آن حقوق کارگران نیز افزایش یابد.

به گفته هادی ابوی، در بخشنامه‌ای که معاون رئیس‌جمهور در خصوص ترمیم دستمزد تصویب کرد، برداشت از موضوع این است که به نوعی افزایش حقوق برای کارگر تلقی می‌شود. همچنین قرار شد جلسه‌ای با سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شود که به تفسیر نامه معاون رئیس‌جمهور پرداخته شود و نتیجه قابل قبولی برای جامعه کارگری به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: در رابطه با معیشت، جامعه کارگری به دنبال افزایش درصدی بر حقوقشان نیستند بلکه چند پیشنهاد عنوان کردند؛ اینکه در بحث کالابرگ الکترونیکی که دولت برخی اقلام اساسی را با نرخ سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌کند و این طرح تشویقی را گذاشته که اگر با وجه یارانه اقلام اساسی خریداری شود پیشنهاد دادیم بن کارگری هم در همین قالب به کارگر ارائه شود.

وی گفت: همچنین در حوزه تأمین کالای مصرفی کارگر مثل گوشت پیشنهاد شد که کالای تنظیم بازاری که عرضه می‌شود به سهولت به دست کارگر برسد، این بستر در تعاونی کارگری به دلیل نداشتن بودجه وجود ندارد که باید اعتباری به آن‌ها اختصاص یابد تا بتوانند اقلام اساسی را به دست کارگر برسانند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار افزود: مشکلی اساسی که الان وجود دارد این است که با توجه به وجود کالای تنظیم بازار به راحتی به دست کارگر نمی‌رسد و اینکه کارگران، تعاونی مشخصی ندارند، به همین دلیل با مذاکراتی که انجام شد مقرر شد در جلسه آتی شورای کار که هفته آینده برگزار خواهد شد، با حضور معاونت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی راهکاری برای معیشت کارگری در نظر گرفته شود.



ابوی افزود: پیشنهاد دیگر در بحث مسکن کارگران مطرح شد. در واقع حدود دوسوم حقوق کارگر صرف اجاره مسکن او می‌شود و کارگر  با شیوه‌های مختلف و رایج کشور صاحب مسکن نخواهد شد و خط پیشنهادی جدیدی برای کارگران باید مطرح شود. برای خانه‌دار شدن جامعه کارگری عدد مشخصی عنوان می‌شود، اما در اجرا این اتفاق نمی‌افتد و پرداخت تسهیلات داده شده با اقساط رقم بالا در توان کارگر نیست.

وی افزود: در یک بازه‌ زمانی در دهه هفتاد خانه‌دارشدن کارگران با همت تعاونی مسکن کارگری و کمک بانک رفاه و اعطای زمین دولتی محقق شد. در همین خصوص به دستور وزیر قرار شد در جلسه بعدی گفتمانی در این رابطه صورت بگیرد. کارگران ۳۰درصد حقوقشان را برای بیمه به تأمین اجتماعی می‌دهند اما متأسفانه در بحث درمان رضایت کامل ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام این نظام پرداخت عادلانه حقوق به کجا رسید، تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق کارمندان 20 درصد عجب عدالتی داریم، خواهشان بازنگری کنید در افزایش حقوق کارمندان،ممنون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
همه اینها وعده سرخرمن و چرت و پرت هست، که هیچوقت عملی نمیشه و برا فریب دادن کارگرانه، بیشرفا ؛کارگران افزایش نقدی حقوق نیاز دارند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->