درباره «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است»، شعر ماندگار شاعر خراسانی عهد ناصری رویداد صدرخوانی در شهر کتاب مشهد + زمان برگزاری سریال‌های «مرضیه» و «عشق کوفی» در شبکه جهانی جام‌جم + زمان پخش «همه بچه‌های خوب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برد پیت با «اف یک» در راه سینما زمان پخش سریال‌های محرم ۱۴۰۳ + خلاصه داستان استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان امیر آقایی با «کارزار» به سینما می‌آید دوبله «بهولا» برای پخش از شبکه نمایش جایزه جشنواره ایسکیا ایتالیا به فیلمبردار «آه سرد» رسید برنامه اکران سینما‌ها در دهه اول محرم ۱۴۰۳ مخاطبان تصور دقیقی از نمایش عروسکی ندارند «پیکار علیه ظالمان پیشه ماست» | درباره شعر عاشورایی، از مرثیه سرایی تا ظلم ستیزی «حسین مسافر آستانه» رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان شد «من نفرت‌انگیز ۴» در گیشه، طوفان به‌پا کرد تمجید مدیر نتفلیکس از «جدایی نادر از سیمین» اصغرفرهادی صحبت‌های رعنا آزادی‌ور درباره «زخم کاری ۳» در برنامه «۳۶۰ عادل فردوسی‌پور» + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی خراسان رضوی به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۹۵۶۶۰
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی خراسان رضوی به کار خود پایان داد
مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان خراسان رضوی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان خراسان رضوی که که از ۲۸ آبانماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی آغاز شده بود، عصر امروز و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
این جشنواره با هدف جلب توجه افکار عمومی به موضوع قصه گویی، حساس سازی مربیان و جامعه به مقوله قصه گویی و ایجاد فضایی برای تمرین قصه گویی و تبادل تجربیات مربیان از اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و در مراحل کتابخانه ای، استانی و کشوری دنبال می‌شود.

در مرحله استانی جشنواره که طی ۲ روز و با حضور ۵۳ اثر منتخب از میان ۷۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره برگزار شده بود، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شده و به محله کشوری راه یافتند.

اسامی افراد برتر این جشنواره به شرح زیر است:

بخش آیینی سنتی زنان و مردان:

«طا‌ها رئیسیان» از مشهد با قصه «دیدار با محبوب» رتبه سوم را کسب کرد.
در این بخش قصه‌ای شایسته کسب رتبه اول و دوم شناخته نشد.

بخش آیینی سنتی دختران و پسران:

«درسا نکویی» از مشهد با قصه «ازدواج بانو گشسب»، «فاطمه موسوی حکم آبادی» از نقاب با قصه «رزم رستم و سهراب» و «امیررضا حسینی» از گناباد با قصه «سوگ سیاوش» رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. 
«مهتاب میرزایی» از بردسکن با قصه «زال و سیمرغ» شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش مدرن و کلاسیک زنان و مردان:

«کلثوم عزتی راد» با قصه «پادشاه کوچک غول‌های بزرگ» رتبه اول، «محبوبه مشهدی همت آبادی» از فریمان با قصه «لحاف معجزه گر» رتبه دوم و «نسرین نامور» از بردسکن با قصه «چغوک» رتبه سوم را کسب کردند.
«سمانه محمدیان» از مشهد با قصه «گل خنده و گل اخم» و «مجید صادقی» از تایباد با قصه «ببین و نپرس» شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش مدرن و کلاسیک دختران و پسران:

«محمدجواد جنت» از تربت حیدریه با قصه «مردجوان و خیاط حیله گر» رتبه اول، «یاسمین پهلوان» از بجستان با قصه «ننه گلی و سوگلی» رتبه دوم و «النا جعفرآبادی» از فریمان با قصه «این طرفی و اون طرفی» رتبه سوم را کسب کردند.
«سارا کردی» از فریمان با قصه «امام رضا (ع)» شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش لبخند:

«الهام حیدری» از تایباد با قصه «ملخ سبز» برگزیده شد.

بخش نیروی انتظامی:

«مریم توحیدیان» از مشهد با قصه «بوی پیراهن یوسف» برگزیده شد.

بخش زبان اشاره:

«ایمان رنگ آمیز طوسی» از مشهد با قصه «خواستگاری» برگزیده شد.

بخش سردار سلیمانی:

«زهره اکبرآبادی» از نیشابور» با قصه «نقش اخر» برگزیده شد.

بخش غزه:

«مرسانا باشهامت» از مشهد با قصه «غزه» برگزیده شد.

بخش کسب و کار و کارآفرینی:

«محمد کافی» از مشهد با قصه «کسب و کار من» برگزیده شد.

قصه گویی یک ابزار مهم تربیتی است

در حاشیه برگزاری این جشنواره «محبوبه بزم آرا» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و دبیر این جشنواره به شهرآرانیوز گفت: قصه گویی از مهمترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که جذابیت‌های زیادی نیز برای کودکان و نوجوانان دارد. مخاطبان با شنیدن قصه، خود را در دنیای قصه پیوند می‌دهند و همراه با قهرمان قصه، تجربه‌های تلخ و شیرین قصه را دنبال می‌کنند. دایره واژگان آن‌ها گسترده‌تر می‌شود و ارتباط اجتماعی و حس تخیل را نیز تقویت می‌کند.
وی افزود: از سوی دیگر، قصه گویی به عنوان یک ابزار مهم تربیتی است که با آن، کودکان و نوجوانان با پیشینه‌های سرزمینی، قصه‌های بومی و افسانه نیاکان آشنا می‌شوند و مضامین و مفاهیمی نظیر مهربانی، وطن دوستی، ایثار و فداکاری، احترام به طبیعت، احترام به بزرگترها، اموزه‌های دینی و ... به آن‌ها منتقل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->