سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رونمایی از کتاب «شب چلگی یلدا» در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۸۶۴۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
رونمایی از کتاب «شب چلگی یلدا» در مشهد
با حضور جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، کتاب «شب چلگی یلدا» در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با حضور جمعی از نویسندگان به حوزه کتاب و کتابخوانی، کتاب «شب چلگی یلدا» در کتابخانه امام خمینی(ره) مشهد رونمایی شد. کتابی نوشته «زری ابو» و در قالب طنز اجتماعی که به آسیب‌شناسی برخی از مسائل پیرامونی می‌پردازد و در قالب ۳۸۰ صفحه و قطع رقعی، توسط انتشارات مهراندیش روانه بازار نشر شده است.

رونمایی از کتاب «شب چلگی یلدا» در مشهد

«زری ابو» نویسنده این کتاب که سابقه همکاری با برخی از نشریات و خبرگزاری‌ها و تجربه نگارش طنز در نشریاتی از قبیل هفته‌نامه‌های «جیم» و «چلچراغ» و «روزنامه اعتماد» را داشته است، درباره این اثر گفت: مخاطب این کتاب، نسل نوجوان و جوان است و استفاده از اصطلاحاتی که بیشتر در بین نسل جوان رایج است، از جمله ویژگی‌های کتاب است. ضمن اینکه برخی از اصطلاحات هم در کنار روایت، توسط مؤلف خلق شده است.

وی افزود: در این کتاب از مسائلی مانند چشم و هم‌چشمی، تجمل‌گرایی، محیط زیست و فرهنگ کتابخوانی سخن گفته شده است، اما محور اصلی آن، تفاوت میان نسل‌هاست و در آن تلاش شده با بهره‌گیری از زبان طنز و به صورت غیرمستقیم، برخی از مفاهیم به مخاطب منتقل شود.

این نویسنده جوان خاطرنشان کرد: کتاب مشتمل بر ۳۸ فصل است. هر یک از این فصول، روایتی درباره یک موضوع اجتماعی است و خط سیر روایت‌ها هم به گونه‌ای تنظیم شده که با هم مرتبط باشند و یک ساختار به هم پیوسته را شکل دهند.

وی در ادامه گفت: نگارش این کتاب در زمان کرونا آغاز شد. حدود یک سال از زمان نگارش کتاب، صرف پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای و بررسی فرهنگ‌ها و زبان‌ها شد و یک سال نیز طول کشید تا این محتوا با زبان روایت، تنظیم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->