ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

فراموشی، درد یا مرهم

  • کد خبر: ۱۹۹۸۳۸
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
فراموشی، درد یا مرهم
رسالت زمان، تزریق فراموشی است، شاید مثل همین واکسن‌هایی که به ما تزریق شد پس از کوویدی که به خوردمان رفت و در هزاران جا از عوارضشان نوشتند.

سال‌ها بعد درباره سال‌های کرونا درست مثل سال‌های وبا و طاعون و... بیشتر سخن به میان می‌آید. در لابه لای اوراق ادبیات، شیمی، تاریخ و ... آن هم وقتی که مردگان یکان یکان فراموش شدند و نامی از ایشان باقی نماند.

رسالت زمان، تزریق فراموشی است، شاید مثل همین واکسن‌هایی که به ما تزریق شد پس از کوویدی که به خوردمان رفت و در هزاران جا از عوارضشان نوشتند.

عوارضی که حالا و حین نوشتن فراموششان کردم! به جز عارضه فراموشی اش را!
عارضه‌ای که نام‌ها را از هارد حافظه ام پاک کرده و مصیبت شده پیدا کردنشان در حافظه هوشمند تلفن همراهم. بدتر از آن دیدار‌های تصادفی است! صدای زنانه رفیق یا بهتر بگویم آشنای دوری را می‌شنو م که می‌گوید: سلام ضحی!
و من این جور وقت‌ها یک نام مشترک دارم برای تمامشان! عزیزم! و بعد هجمه حبس شدگی در حس پیری!

اما عجیب هنوز نام قربانیان این بلای بی همه چیز جمجمه ام را می‌جورد. نامدارانی مثل بدرالزمان غریب، خسرو سینایی، اکبر عالمی، چنگیز جلیلوند، سعید تشکری، اصغر کفشچیان مقدم، عزت ا... مهرآوران، کامبیز درمبخش، پرویز پورحسینی، کامبوزیا پرتوی، مهرداد میناوند، علی انصاریان، محمود یاوری؛ و ... هزاران نام دیگر که نمی‌گنجد در این مقال!

این حرف‌ها همه از اخباری آب می‌خورد که نوشته اند التهاب مغز در افراد مبتلا به کووید ۱۹ و البته قربانیان این ویروس، مشابه التهاب مشاهده شده در مغز بیمارانی بوده که بر اثر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون جان به جان آفرین تسلیم کرده اند؛ و البته ناگفته نماند که بی هیچ دلیل متقن و محکمی، وقتی موضوع فراموشی را با اطرافیانم درمیان می‌گذارم واکنش‌ها همذات پنداری است و اینکه ماهم به همین درد دچاریم! حالا کاری ندارم که چقدر تلقین در این میانه نقش دارد؟

اما فراموشی درد دارد یک وقت‌هایی و یک وقت‌هایی خودش مرهم می‌شود، درمان می‌شود که برای من درمان بوده بیشتر! شما کدام مدلش را اغلب تجربه کرده اید؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->