کاخ‌سفید: اراده سیاسی برای عضویت اوکراین در ناتو وجود ندارد نخست وزیر عراق بر ضرورت پایان یافتن تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه تاکیدکرد هشدار مصر به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح «گرسنه‌سازی» در غزه سازمان ملل: مشتاق همکاری با رئیس جمهور جدید ایران هستیم «هنیه» درباره اقدامات صهیونیست‌ها به میانجیگران هشدار داد پزشکیان در گفتگو با رئیس‌جمهور عراق: روابط دو کشور تعمیق و توسعه یابد حادثه امنیتی برای نظامیان صهیونیست در نوار غزه تظاهرات صهیونیست‌ها در خیابان روبروی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) روسیه «هیمارس» مورد استفاده در حمله به سواستوپل را منهدم کرد + فیلم حماس: نتانیاهو موانع بیشتری را در مسیر گفت‌وگوها ایجاد می‌کند حضور مقامات ارشد آمریکا در مصر برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس در غزه شلیک ۹۳۰۰ موشک از نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته سرلشکر سلامی: آمریکا کوچک و ضعیف شده است درخواست مقتدی صدر از طرفدارانش: در مواکب حسینی پرچم فلسطین را برافرازید اردوغان به آمریکا سفر می‌کند بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم! اسماعیل هنیه به پزشکیان تبریک گفت گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه + جزئیات اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند
سرخط خبرها

مشاور امنیت ملی آمریکا با ولیعهد سعودی درباره غزه رایزنی کرد

  • کد خبر: ۲۰۰۱۸۳
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
  • ۱
مشاور امنیت ملی آمریکا با ولیعهد سعودی درباره غزه رایزنی کرد
دو مقام آمریکایی اعلام کردند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار با ولیعهد سعودی در عربستان درخصوص درگیری‌ها در غزه و سایر مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در عربستان دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص درگیری‌ها در غزه و سایر مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولین آمریکایی اعلام کرد، سالیوان با مقامات سعودی همچنین درخصوص افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری ثبات در سرتاسر منطقه و ممانعت از توسعه درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفتگو کرد.
قرار است سالیوان در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ آذر ماه) با سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.
روز سه‌شنبه مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که در روز‌های آتی با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص جدول زمانی جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته است.

منابع پزشکی در غزه اعلام کردند که از هفتم اکتبر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۸۶۰۸ تن به شهادت رسیده و ۵۰۵۹۴ تن زخمی شده‌اند.

پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشته بود این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به آن را وتو می‌کند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند، اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
اینهمه نگران رژیم غاصب صهیونیسم هستید چرا آمریکا با این همه ایالت، یکی از ایالت هایش را به اسراییل نمی دهد.
واقعا اگر غیرت در آسیای غربی باشد یک لحظه امان به این رژیم غاصب نمی داد. انشاالله که سربازان امام زمان عجل پیروز است. کمی صبر می خواهد همان گونه که یمنی ها پیروز شدند. فقط یک جو همت می خواهد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->