پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی روایتی پرامید از زندگی در خانه سالمندان | بهار سالمندی علت فوت پسر نیشابوری در استخر معروف مشهد مشخص شد هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تشکیل ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله در کشور

  • کد خبر: ۲۰۲۲۱۷
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تشکیل ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله در کشور
رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی گفت: در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کامبد امینی‌حسینی با اشاره به اهمیت آموزش در مدیریت بحران با توجه به اینکه لرزه‌خیر بودن کشور، اظهار کرد: پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم است که چندین هزار نفر از هموطنانمان را در آن حادثه تلخ از دست دادیم.

وی با بیان اینکه بحث آمادگی در رویارویی با زلزله بسیار اهمیت دارد افزود: بحث آموزش همگانی برای عموم مردم و آموزش‌های تخصصی برای اقشار مختلف مهم است. در بحث آموزش همگانی مردم باید با موقعیت جایی که در آن زندگی می‌کنند آشنا شده و آموزش ببینند که چگونه در مواقع خطر از خود محافظت کنند. از طریق مدارس، رسانه‌ها و نشریات می‌توان در این خصوص اطلاع رسانی کرد.

امینی حسینی در ادامه سخنان خود در رادیو گفتگو تصریح کرد: بحث‌های مربوط به پناه گیری در مکان‌های امن ساختمان در آموزش قابل انتقال است که می‌تواند بسیار اثر بخش باشد. هر سازمان و نهادی در راستای وظایف خود باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. هلال احمر، پژوهشگاه زلزله، شهرداری‌ها و همه نهاد‌ها فعالیت‌هایی در این خصوص دارند، اما اگر این سازمان‌ها به صورت مستقل کار کنند اثربخشی چندانی ندارند.

رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی در خاتمه اظهار کرد: ما ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله را تشکیل دادیم تا مطالب مورد نیاز تدوین شده و در اختیار مردم قرار بگیرد. برنامه ریزی‌هایی برای مدیریت بحران محله محور تدوین شده که در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود تا در صورت بحران نیز از مدرسه استفاده شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->