درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازاری در ساحل شلوغ دریا ناصحی: مشکلات ترافیک مشهد با تکمیل پروژه‌های معابر حل می‌شود شهردار مشهد مقدس: می‌توانیم صادرکننده خدمات مهندسی در حوزه مترو باشیم + فیلم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مسائل شهر چه کوچک و چه بزرگ برای ما فرق نمی‌کند | افتتاح رسمی فاز یک خط۳ مترو با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از دوربرگردان تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده مشهد | معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: گره‌های ترافیکی با افتتاح دوربرگردان شهید فهمیده کاهش می‌یابد هوای مشهد همچنان آلوده است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) نخستین جلسه ستاد برگزاری دیدار ایران و کره شمالی در مشهد برگزار شد درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت‌به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان ۱۴۰۴ دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت
سرخط خبرها

خط یک قطار شهری مشهد صاحب واگن آزمایشی جدید شد

  • کد خبر: ۲۰۲۴۴۷
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
خط یک قطار شهری مشهد صاحب واگن آزمایشی جدید شد
برای رفاه حال مردم و به طور آزمایشی یک واگن به تعدادی از رام‌های خط یک افزوده شد.

به گزارش شهرآرانیوز تغییرات برای مسافرانی که هر روز مترو سوار می‌شوند محسوس است. از ابتدای هفته برنامه نگه داشتن قطار در ایستگاه‌های مترو خط یک تغییر کرده است. قطار‌ها کمی جلوتر از محدوده قبلی نگه می‌دارند تا تمام سه واگن خط یک کامل در ایستگاه توقف کند و مسافران جابه جا شوند. واگن‌ها کمی خلوت‌تر از قبل شده است. بانوانی که از خط یک استفاده می‌کنند سر ذوق آمده اند. هر کدام از مسافران که وارد قطار می‌شوند با نگاهی توأم با تعجب و ذکر جملاتی این طور به تغییرات واکنش نشان می‌دهند: «چه عجب که واگن خلوت است.» یا «واگن به قطار اضافه کرده اند؟!» یا «چه خوب شده!»

روایت وقتی که قطار سه واگنه شد

ساعت ۱۸:۴۷ ایستگاه شریعتی محدوده توقف قطار به سمت وکیل آباد، تازه قطار رفته است. این را از روی چهاردقیقه زمان باقی مانده درج شده بر تابلو ایستگاه می‌توان فهمید. با این حال تعداد مسافرانی که منتظر هستند درخور توجه است. به نحوی که صندلی برای نشستن وجود ندارد.

هنوز قطار وارد ایستگاه نشده است که جمعیتی از راهرو خط ۲ مترو وارد ایستگاه می‌شوند. جمعیت منتظر در ایستگاه به اندازه‌ای است که چندباری سامانه پخش پیام ایستگاه، به مسافران تذکر می‌دهد: «مسافرین محترم؛ از لبه زرد سکو عبور نکنید.»، «مسافرین محترم برای تردد و سهولت در جابه جایی مسافران از تمام طول مسیر ایستگاه استفاده کنید.»

با همه این تذکرات بخش عمده مسافران در چند ردیف در محدوده‌های مشخص شده مقابل در قطار ایستاده اند. با ورود قطار بخشی از مسافران تلاش می‌کنند که به دومین واگن برسند. با ورود کامل قطار مسافران متوجه یک واگن دیگر می‌شوند. تعدادی از مسافران خودشان را به انتهای ایستگاه و واگن جدید می‌رسانند. بیشتر مسافران از سه واگنه شدن قطار تعجب می‌کند: یکی از بانوان میان سال با خطاب قرار دادن یکی از بانوان جوان می‌پرسد: شما هر روز سوار قطار می‌شوید؟ قطار را سه واگنه کرده اند؟

خانم جوان این طور پاسخ می‎دهد: من مسیر کارم اینجاست و هر روز سوار قطار می‌شوم. دو روز قبل هم وقتی سوار شدم متوجه شدم که قطار خیلی خلوت‌تر از قبل است، اما دقت نکردم که یک واگن جدید اضافه شده است.

یکی از مسافران به این جمع اضافه می‌شود و در توضیحاتی بیان می‌کند: مثل اینکه بعضی از قطار‌ها را سه واگنه کرده اند.

سه واگنه شدن خط یک به طور آزمایشی

بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد سه واگنه شدن خط یک قطار شهری مشهد را تأیید می‌کند. او‌ می‌گوید که این اقدام در راستای پاسخگویی به خواسته مردمی برای افزایش ظرفیت قطار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در توضیحاتی جامع‌تر می‌گوید: پنج قطار در خط یک مشهد سه واگنه شده اند و در مسیر این خط، سیر می‌کنند. نکته‌ای که در این ارتباط باید اشاره کنیم این است که افزوده شدن این تعداد واگن به برخی از رام‌های قطار در راستای تست زنی خط و کسب برآورد از کم وکیف خدمات ارائه شده با این واگن‌های افزوده شده است.

۶۰ واگن باید افزوده شود

نکاحی نگاهی به تعداد واگن‌های مورد نیاز خط یک دارد. او‌ می‌گوید: طبق طرح مصوب، خط یک به صد‌وبیست واگن نیاز دارد که درحال حاضر ۶۰ واگن در مسیر خدمت‌رسانی می‌کنند بنابراین باید شصت واگن به خط افزوده شود. امیدواریم این واگن‌ها در آینده به خط یک اضافه شوند.

نکاحی در ادامه تأکید می‌کند: باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که افزوده شدن یک واگن به تعدادی از قطار‌ها با هدف آماده سازی ناوگان و سنجش ظرفیت‌ها برای افزوده شدن واگن‌ها به این خط است. این اقدام را انجام دادیم تا به محض افزوده شدن واگن‌های جدید بتوانیم به سرعت وارد خط کنیم و مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->