سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نوجوان ۱۶ ساله حساب مردم را خالی کرد

  • کد خبر: ۲۰۳۲۰۶
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
نوجوان ۱۶ ساله حساب مردم را خالی کرد
رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: کم سن و سال‌ترین کلاهبردار اینترنتی در این استان نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که از طریق فیشینگ حساب کاربران را خالی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی عسگری با اعلام این خبر، اظهار کرد: کم‌سن و سال‌ترین کلاهبردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که از طریق فیشینگ حساب کاربران را خالی کرده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: این نوجوان فیشینگ‌کار با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: این روز‌ها هکرها، حتی کم‌سن‌ترین آن‌ها نیز از روش فیشینگ استفاده می‌کنند در این روش کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی مشابه درگاه اصلی بانک‌ها یا در قالب خرید اینترنتی دست به سرقت می‌زنند.

فیشینگ چیست؟

عسگری بیان کرد: مجرمانی که از این روش استفاده می‌کنند ابتدا با ساختن صفحه‌ای جعلی مشابه صفحه اصلی بانک‌ها شماره کارت، رمز دوم و کد cvv ۲ را به دست آورده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب کاربر می‌کنند.

وی عنوان کرد: این دسته از مجرمان برای این که کاربر به موضوع مشکوک نشود با قراردادن پیغامی همچون سیستم بانک قطع است! اعتماد فرد را جلب می‌کنند و گاهی نیز بعد از ثبت مشخصات، فرد را وارد سایت اصلی بانک می‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به آمار‌های پلیس، بسیاری از جرایم سایبری کشور برداشت‌های غیرمجاز است که بیشتر این موارد از طریق فیشینگ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است لذا کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزار‌ها کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->