اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله | حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت بایدن برای کنگره آمریکا خط و نشان کشید درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم سردار رادان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مهم‌ترین پیام انتخابات، حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بود مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد دختر جوان، پسر فامیل را به تعرض متهم کرد سخنگوی وزارت خارجه: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست تأیید استعفای مسعود پزشکیان از مجلس با تنفیذ رهبر معظم انقلاب نخست‌وزیر جدید انگلیس: به‌رسمیت‌شناختن فلسطین حق انکارناپذیر فلسطینیان است برای ثبت در تاریخ یا برای اثبات به تاریخ نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد
سرخط خبرها

نظرسنجی‌ها از عدم رضایت آلمانی‌ها از سیاست‌های شولتس حکایت دارد

  • کد خبر: ۲۰۵۳۵۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
نظرسنجی‌ها از عدم رضایت آلمانی‌ها از سیاست‌های شولتس حکایت دارد
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، بیش از ۴۰ درصد از شهروندان آلمان می‌توانند مشارکت خود را در تظاهرات علیه سیاست‌های دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تصور کنند. شولتس نامحبوب‌ترین صدراعظم تاریخ آلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، نظرسنجی موسسه پاسخ‌های اجتماعی جدید (INSA) که روز سه‌شنبه برای روزنامه آلمانی بیلد انجام شد، نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌توانند تصور کنند که نارضایتی خود از دولت فعلی را به خیابان‌ها بکشانند، در حالی که حدود ۴۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که اعتراضی نخواهند کرد.

حدود ۴۸ درصد از حامیان حزب دموکراتیک آزاد در ائتلاف حاکم آلمان گفته‌اند که ممکن است در اعتراض به سیاست‌های حزب خود هم آماده حضور در خیابان‌ها باشند. حامیان حزب سوسیال دموکراتیک شولتس و ائتلاف «اتحاد ۹۰/ سبزها» بیشتر به سیاست‌های دولت وفادار هستند؛ ۶۶ درصد و ۶۹ درصد از حامیان این احزاب گفتند که قصد شرکت در اعتراضات ضد دولتی را ندارند.

در عین حال، جوانان معترض‌ترین گروه سنی هستند و ۵۲ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند که ممکن است اعتراض کنند. این نظرسنجی روز دوشنبه با پرسش از ۱۰۰۱ آلمانی انجام شد.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شد که اعتراضات یک هفته‌ای کشاورزان آلمانی علیه طرح‌های دولت برای لغو یارانه‌های گازوئیل از روز دوشنبه آغاز شده است.

در دسامبر ۲۰۲۳، دولت آلمان برنامه‌ای را برای لغو یارانه‌های گازوئیل برای کشاورزان در بحبوحه بحران بودجه اعلام کرد که ۴۴۰ میلیون یورو (۴۸۱ میلیون دلار) به بودجه فدرال وارد می‌کند. دولت همچنین قصد داشت به معافیت‌های مالیاتی خودرو‌های جنگلداری و کشاورزی پایان دهد و ۴۸۰ میلیون یورو اضافی به دست آورد. این اعلامیه اعتراضات کشاورزان متعددی را در سراسر این کشور برانگیخت.

سخنگوی دولت آلمان هفته گذشته گفت که به جای لغو یکباره یارانه‌های گازوئیل، میزان آن به تدریج کاهش می‌یابد و معافیت‌های مالیاتی وسایل نقلیه برای جنگلداری و کشاورزی به قوت خود باقی خواهد ماند. با این حال کشاورزان همچنان به اعتراضات و اعتصابات خود در سراسر این کشور ادامه دادند.

با گذشت دو سال از صدراعظمی شولتس، او نامحبوب‌ترین صدراعظم تاریخ آلمان شده که این شوکه‌کننده است. براساس نظرسنجی جدیدی، نزدیک به دو سوم آلمانی‌ها مایلند که صدراعظم این کشور تغییر کند و وزیر دفاع فعلی که بوریس پیستوریوس است، جایگزین اولاف شولتس شود. یک‌چهارم مخالف این ایده هستند و از هر ۱۰ نفر یک نفر (یازده درصد) نظری ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->