بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جزئیاتی از ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر

  • کد خبر: ۲۰۵۹۵۹
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
جزئیاتی از ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر
روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی جزئیات ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر را که به کشته شدن ۱۲۰۰ صهیونیست منجر شد، فاش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که جنبش حماس در ساعات اولیه روز هفت اکتبر مشغول انجام آخرین مقدمات برای شروع جنگ بود مسئولان ارشد شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی درحال بررسی نشانه‌های مهمی درباره حمله احتمالی بودند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این گزارش آورده است:، اما تمام این نشانه‌ها هشدار صریحی درباره جنگ نبود. قبل از این حمله بزرگ، حماس به دوربین‌های مداربسته و ابزار‌های ارتباطی و جمع آوری اطلاعات اسرائیل حمله کرده بود. حماس از پهپاد‌های انتحاری استفاده کرد که باعث شد فرماندهی ارتش اسرائیل نتواند بفهمد چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در نتیجه افسران ارتش مجبور شدند سراغ شبکه‌های تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و در راس آن کانال‌های تلگرام بروند که تصاویر و ویدیو‌هایی از حادثه رخ داده را منتشر کرده بودند. از طریق این اطلاعات ارتش فهمید که یک حادثه گسترده اتفاق افتاده است.

این روزنامه در پاسخ به این سوال که ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز هفت اکتبر کجا بود؟ نوشت: از طریق صحبت با ده‌ها افسر و فرمانده از جمله فرماندهان ارشد ارتش مشخص شد که ارتش در سخت‌ترین لحظات بود. در آن لحظات وضعیت اضطراری پیش آمده به خوبی مدیریت نشد. دستوراتی درباره تیراندازی به خودرو‌های نیرو‌های حماس حتی در صورت وجود گروگان‌ها در آن صادر شد. همچنین نیرو‌های دریایی بدون تجهیزات ضروری به جنگ فرستاده شدند و دستورات قدیمی بدون در نظر گرفتن شرایط به نیرو‌ها داده شد. جنگنده‌ها در آسمان بدون هیچ گونه حمله‌ای به پرواز درآمدند و خلبانان مجبور شدند وارد گروه‌های واتساپ شوند تا بدانند که چه اهدافی را باید مورد حمله قرار دهند. همه چیز جنون آمیز و بی نظم و نسنجیده بود.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در این روز‌ها ما با حماس در نوار غزه می‌جنگیم. زمانی که وضعیت عملیاتی اجازه بدهد ارتش تحقیقات مفصل و عمیقی را برای توضیح دادن آنچه که رخ داده انجام خواهد داد و نتایج نیز به همه اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->