ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند
سرخط خبرها

۷۹ دیپلمات فنلاندی از سیاست این کشور درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند

  • کد خبر: ۲۰۶۰۶۷
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۷۹ دیپلمات فنلاندی از سیاست این کشور درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند
۷۹ دیپلمات و کارمند وزارت امور خارجه فنلاند در اقدامی بی‌سابقه، طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور از سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص حمله اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، این اقدام که در محافل دیپلماتیک فنلاند بی‌سابقه محسوب می‌شود، نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده در درون وزارتخارجه در مورد سیاست خاورمیانه‌ای این کشور است.

به نوشته هلسینکی تایمز مورخ ۲۳ دی ماه، امضا کنندگان این نامه صراحتا از وزارت خارجه فنلاند می‌خواهند تا خواستار آتش‌بس در غزه شده و استفاده بیش از حد از زور توسط اسرائیل و نقض بالقوه قوانین بین‌المللی را مورد انتقاد قرار دهد.

این واکنش‌ها درپی حملات اخیر اسرائیل که طی آن زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس در غزه هدف قرار گرفته‌اند، طرح شده است.

انتشار این نامه در پی تغییر رویکرد فنلاند در جریان رأی گیری در سازمان ملل رخ داد. در جریان این رأی گیری که در ماه اکتبر انجام شد، فنلاند از موافقت با قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه بود، خودداری و عدم محکومیت حملات حماس را عامل این تصمیم عنوان کرد. این در حالی است که در دسامبر و کمتر از یک ماه پس از دریافت این نامه، فنلاند به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه بود، رأی موافق داد.

الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند در واکنش به این نامه مدعی شده بود که مواضع کشورش در خاورمیانه بر پایه حقوق بشر، دموکراسی، حاکمیت قانون و برابری استوار است و کشورش آمادگی دارد فارغ از هویت مرتکبین جنایت در این درگیری، آن‌ها را محکوم کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->