آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

لیگ برتر فوتبال همچنان روی هوا

  • کد خبر: ۲۰۷۶۱
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
لیگ برتر فوتبال همچنان روی هوا
ستاد عالی کرونا در ورزش، برنامه سازمان لیگ برتر فوتبال ایران برای ادامه این مسابقات از ۱۵ فروردین ۹۹ را وتو کرد.
درحالی‌که روز گذشته سازمان لیگ اعلام کرد مسابقات از ۱۵ فروردین از سر گرفته می‌شود و حتی برنامه ۳ هفته ابتدایی سال ۹۹ را هم داد، ستاد عالی کرونا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد همه بازی‌های ورزشی تا پایان فروردین ۹۹ باید لغو شود. اطلاعیه‌ای که آب پاکی را روی دست فدراسیونی ریخت که مشکلات کمی ندارد، از نداشتن رئیس و مسئله برگزاری مجمع تا فشردگی بازی‌های باشگاهی و ملی که حالا یک بلبشوی واقعی ایجاد کرده است.

تعطیلی تمام مسابقات ورزشی تا پایان فروردین‌ماه۹۹
جلسه ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش به ریاست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد. در این جلسه پس از بررسی و شنیدن نظر‌های کارشناسان و مدیران ستاد عالی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مصوب شد مسابقات و لیگ‌های مختلف ورزشی تمامی رشته‌ها در سطح لیگ برتر، لیگ‌های دسته یک، دسته ۲ و دسته ۳ تا پایان فروردین‌ماه لغو شود. همچنین مقرر شد تمام باشگاه‌های ورزشی خصوصی نیز تا ۱۵فروردین‌ماه تعطیل باشند. بر اساس این اطلاعیه، پس از تاریخ‌های اعلام‌شده و به‌دنبال بررسی شرایط روز و وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، تصمیمات مقتضی اعلام خواهد شد.

کرونا علیه فدراسیون فوتبال
اپیدمی بیماری کرونا نه‌تن‌ها فوتبال ایران، بلکه ورزش جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و برگزاری مسابقات داخلی و آسیایی و جهانی و ادامه لیگ‌های داخلی و بین‌المللی را سخت و دشوار کرده است. سازمان لیگ برتر ایران نیز که با تعطیلی مسابقات روبه‌رو شده بود، با محرزشدن برگزاری مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در ماه‌های مهر تا آبان یا آذر و همچنین اعلام رسمی کنفدراسیون آسیا مبنی بر برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از هفته آخر مرداد، حالا ۲ مشکل اساسی دارد؛ زمان آغاز لیگ برتر و برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال که با سرمربی جدید حتی یک جلسه هم تمرین نکرده است. با تعطیلی مسابقات لیگ برتر در ماه اسفند و حالا فروردین، تقویم بازی‌ها در ماه‌های پس از فروردین که (تازه با ماه رمضان تداخل پیدا می‌کند) بسیار فشرده می‌شود و شاید فاصله بین ۲ لیگ امسال و سال بعد ۲ هفته هم نشود. به این مسئله اضافه کنید بازی‌های تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و البته جام حذفی را که مسئله را به یک معضل دشوار تبدیل کرده است. در این شرایط، مسئله تیم ملی نیز هست که آن‌هم حکایت خود را دارد.

برگزاری ۱۶ بازی در ۶ هفته
تیم‌های فوتبال نیاز به ۶ هفته بدن‌سازی و کار تاکتیکی برای آغاز هر لیگی دارند که با فرض آغاز لیگ سال آینده از ۱۵ مردادماه، آغاز تمرینات باید از اول تیرماه باشد تا لیگ سال آتی از ۱۵ مرداد شروع شود و تیم‌های صعود‌کننده آسیایی اولین بازی حذفی خود را در ۲۰ تا ۲۲ مرداد برگزار کنند. آغاز فرایند تمرینات براساس اصول اولیه نیاز به استراحت بیست‌ویک‌روزه تا سی‌روزه دارد تا بدن بازیکنان با ریکاوری مطلوب در پایان فصل فوتبالی آماده آغاز تمرینات پرفشار فصل آینده شود و آسیب‌دیدگی بازیکنان نیز کمتر شود.
 
با این فرضیات، تمامی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، حذفی و لیگ برتر باید تا ۱۰ خرداد به اتمام برسد. سازمان لیگ در اردیبهشت و خرداد برای رسیدن به بهترین حالت ممکن (شامل استراحت تیم‌ها و آغاز تمرینات پیش‌فصل سال بعد) وقت دارد تا ۹ هفته لیگ، ۳ بازی حذفی تیم‌ها و ۴ بازی لیگ قهرمانان آسیا را در بیشترین حالت تعداد بازی که استقلال و سپاهان دارند، پیش‌بینی و برگزار کند تا تداخلی بین بازی‌های تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ایران نداشته باشیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برنامه بازی‌ها را تا ۱۰ خرداد پیش‌بینی کند و در شب‌های احیا که ۲۱ و ۲۳ و ۲۵ اردیبهشت است، بازی در ایران برگزار نشود.
 
برگزاری ۱۶ بازی در ۶ هفته با این مفروضات، شدنی نیست و همین موضوع ممکن است برگزاری مسابقات را به پایان خرداد سوق دهد که با پیش‌بینی و قبول ایران برای برگزاری مرحله حذفی در ۲۰ مردادماه عملا شانس تیم‌های ایرانی را در صورت صعود به‌دلیل نداشتن آمادگی مطلوب برای صعود به جمع ۸ تیم آسیا کم می‌کند. استراحت برای تمام تیم‌ها غیر از استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو که درگیر مسابقات در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و حذفی هستند، فراهم است و دراین‌بین ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان که در ۳ جام حضور دارند، مشکلات بیشتری خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->