اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر
سرخط خبرها

سوت پایان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران زده شد

  • کد خبر: ۲۰۷۸۱۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
سوت پایان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران زده شد
هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در آئین اختتامیۀ هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران که بعدازظهر روز دوشنبه (۲ بهمن‌ماه) در هنرسرای خورشید اصفهان برپا شد، گفت: ۴سال قبل، یک بیماری سخت، یعنی کرونا شیوع پیدا کرد. در این مدت، مسیر سینمای کودک و نوجوان، ضعیف و جشنوارۀ فیلم، غیرحضوری شد. اما در تابستان امسال، دوستان ما در اصفهان و سازمان سینمایی تصمیم به احیای آن بعد از ۴ سال گرفتند.

او افزود: خوشبختانه فیلم‌های خوبی آمده‌اند به جشنواره که در جشنوارۀ فیلم فجر هم موردتوجه قرار گرفته‌اند که در نوع خود موفقیتی مهم است. فیلم پُرمخاطبی هم داریم که هم‌اکنون از آن استقبال بسیار شده است. جشنوارۀ نوجوان و البته کودک کار خود را با انگیزه آغاز کرده است. امید است که با رونق سینمای نوجوان همراهی آن‌ها با خانواده‌هایشان در دنیای سینما و فیلم بیشتر شود.

زین‌العابدین در پایان بیان کرد: دیگر وقت آن بود که بچه‌ها فیلم‌سازی را یاد بگیرند و بدانند که چگونه خودکفا باشند و راه آیندۀ خویش را پیدا کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: امسال المپیاد نوجوان، حضوری برپا شده که بسیار حائز اهمیت است. همچنین از این جنبه که مستقل شده، مهم است. نوجوان کنونی، مسیر فیلم‌سازی در بزرگ‌سالی را خواهد آموخت. امسال فیلم‌سازان حرفه‌ایِ ما پذیرفتند که در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند. ضمناً نباید فراموش کرد که بچه‌ها در چنین جشنواره‌هایی مسیر «بزرگ فکرکردن» را یاد می‌گیرند.

امید، زنده است

همچنین وحید ملتجی، دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران نیز اظهار کرد: المپیاد، یک عرصۀ رقابتی است، اما اهمیت در رتبه‌بندی شرکت‌گنندگان نیست. در روند و جریانی که امسال در جشنواره شکل گرفت و قرار است آیندۀ سینمای کشورمان و فیلمسازی ما را رقم بزند، این مهم است این نوجوانان تجربیات فیلم‌سازان امروز را می‌گیرند و در آینده خود فیلمسازانی خواهند شد که حرفی برای گفتن دارند. این هدف اصلی است و همین مسیر نیز باید برجسته شود.

او ادامه داد: امسال بیش از ۱۲۰۰ اثر آمد که بخشی از آن‌ها منتخب شد و این آئین را از جشنوارۀ کودک جدا کردیم. مهم‌تر اینکه از ۶ فیلم‌ساز بزرگ سینما نیز برای همراهی نوجوانان دعوت کردیم. در حالی‌که این همراهی با نوجوانان برای بزرگان دشوار است. کار با مبتدی برای حرفه‌ای‌ها آسان نیست. امیدوارم فیلم‌سازی جایگاه و اعتبار المپیاد‌های دیگر را بیابد و از این شرکت‌کنندگان فیلم‌سازانی ظهور پیدا کنند که خدمتگزار سینمای ما باشند. در کل، امسال شکلی متفاوت و روندی نو در اجرای جشنواره دنبال شد.

ملتجی در خاتمه تصریح کرد: آیندۀ ایران قطعاً از دورۀ حاضر بهتر خواهد بود، با وجود اینکه نگاه منفی در جامعه وجود دارد. نوجوان امروز، آینده را خواهد ساخت. نوجوانان ِامروز مهارتی دارند که در گذشته هم‌سن‌وسال‌هایشان نداشتند. ۲۰ تا ۳۰ سال آینده، قطعاً ما ایرانی بهتر خواهیم داشت. هرچند این موضوع کمتر گفته شده است.

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تأکید کرد: باید امید را در همۀ زمینه‌ها زنده کرد. «آینده» و «ایران اسلامی» دو عبارتی است که نباید از خاطر نوجوانان برود. فیلم‌های ساخته‌شده در المپیاد این دوره از نظر محتوایی بسیار پُربار بود.

فیلم‌سازی؛ مسیری عاشقانه

در ادامۀ آئین اختتامیۀ هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، دو نفر از فیلم‌سازان کشورمان، یعنی نادره ترکمانی و مرتضی علی عباس میرزایی، نیز صحبت کردند که هر دو تأکیدشان بر اهمیت عاشقانه‌بودن مسیر ساخت فیلم و هنر و سینما بود.

در ابتدا نادره ترکمانی گفت: نخستین تجربۀ اکران و دیده‌شدنِ آثار من در اصفهان چنان شورانگیز بود که تصمیم گرفتم ادامه دهم و همواره به این شهر بیایم.

او ادامه داد: نوجوانان امروز و این جشنواره انگیزه بسیار داشتند که امید است، همواره استمرار داشته باشد. روز‌های سخت و فشرده‌ای بچه‌ها داشتند، اما پُرامید و با عشق و خستگی‌ناپذیر ادامه دادند. فیلم‌سازی سخت است، اما عاشقانش آن را خواهند یافت و در دنیایش خواهند ماند. هر زمان بتوانم کمکی کنم به نسل جدید، خواهم کرد. در خدمتتان خواهم بود. سینمای کودک و نوجوان ما به رشد و توسعه نیاز دارد و باید همین گونه رو به جلو برود.

همچنین مرتضی علی عباس میرزایی، دیگر کارگردان کشورمان نیز تأکید کرد: من هم‌سن همین نوجوانان بودم که کارم را آغاز کردم. دو سال است که در این جشنواره شرکت می‌کنم و از این حضورم خرسندم. این فرصت نصیب هرکسی نمی‌شود. شادمانم که نوجوانان قدر این فرصت را دانستند و عاشقانه تلاش کردند. این دوره متفاوت‌تر برگزار شد که باید قدرش را دانست. در جایگاه یک فیلم‌ساز همواره در خدمت شما نوجوانان خواهم بود و آرزومندم که شما را در قله‌ها ببینم.

برگزیدگان

در آئین اختتامیۀ هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، گروه «ستارۀ هالی» با مربیگری لیلی عاج بود؛ وگروه «پیشرو» با مربیگری مرتضی علی عباسی میرزایی، موفق به دریافت مدال برنز شدند.

مدال نقره از آنِ گروه «قاب ساده» با هدایت مهدی خرمیان و گروه «نگاه» با مربیگری محمدعلی باشه‌آهنگر شد؛ و مدال طلا نیز در نهایت به گروه «پلان هفت» با هدایت نادره ترکمانی و گروه «پنج + یک» با مربیگری مریم بحرالعلومی رسید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->