هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آغاز به کار نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان در کابل

  • کد خبر: ۲۰۸۹۵۷
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
آغاز به کار نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان در کابل
نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشور‌های همسایه و منطقه تحت عنوان «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان»، پس از چند ساعت تعویق در وزارت امور خارجه در کابل آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حفیظ ضیااحمد، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه امارت اسلامی با انتشار عکس دست جمعی نمایندگان ویژه و سفرای کشور‌های همسایه و منطقه که در این نشست شرکت کرده اند با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، از آغاز به کار این نشست خبر داده است.

در حالی که قبلا برخی از گزارش‌ها از برگزاری این نشست با حضور نمایندگان ۴ کشور ایران، پاکستان، روسیه و چین خبر داده بودند، در این عکس تازه، نمایندگان ویژه و سفرای ۱۱ کشور دیده می‌شود.

پیش از این برخی منابع اعلام کردند که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان به دلیل بیماری در این نشست شرکت نمی‌کند و به جای او، عبیدالرحمن نظامانی، شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل شرکت خواهد کرد.

صبح امروز معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی اعلام کرده به دلیل شرایط بد آب و هوایی، این نشست تا بعد از ظهر به تعویق افتاده است.

این نشست از دید وزارت امورخارجه امارت اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت روز گذشته در یک پیام ویدئویی گفته بود: «امیدواریم تعامل منطقه‌ای منجر به برد، برد شود».

در همین حال «ذاکر جلالی» مشاور امیرخان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی در صفحه ایکس خود نوشته است: ‏با گذشت تقریباً دو سال و نیم حکومت امارت اسلامی و رویکرد‌های متفاوت بازیگران منطقه‌ای و غربی در تعامل با امارت اسلامی؛ بازیگران منطقه‌ای را متوجه شکل‌گیری ایجاد تعامل منظم‌تر میان افغانستان و منطقه با رویکرد منطقه‌محور و بر مبنای منافع و تهدید‌های مشترک کرده‌است.

این مقام امارت اسلامی افزوده که «با درک این وضعیت کابل و بازیگران منطقه برای نزدیکی مواضع خویش تلاش‌های هماهنگی را آغاز کرده‌اند. امیدواریم این تلاش‌ها منجر به ساز و کار بُرد-بُرد به نفع تمام منطقه گردد».

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->