ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گزارشی از نمایش «قهوه دیازپام» که روی صحنه پردیس تئاتر مستقل است

  • کد خبر: ۲۰۹۴۱۰
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
گزارشی از نمایش «قهوه دیازپام» که روی صحنه پردیس تئاتر مستقل است
«قهوه دیازپام»، نمایشی به کارگردانی و نویسندگی مهدی اعظمی که درباره عقده‌های زندگی مردی است که اسکیزوفرنی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش قهوه دیازپام طبق آمار دریافتی از گیشات سایت مرجع خرید بلیت تئاتر مشهد، در هفته گذشته  در ۷ سانس، ۱۹۷ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال فروش داشت و در فهرست پرفروش‌های تئاتر مشهد، عنوان پنجم را به خود اختصاص داد. در این مطلب با «مهدی اعظمی» نویسنده و کارگردان جوان این اثر و همچنین و برخی از عوامل این نمایش به گفت‌وگو نشسته‌ایم که مطلب زیر حاصل این مصاحبه است:

درباره نمایشنامه قهوه دیازپام

قهوه دیازپام، درباره نویسنده‌ای است که به دلیل مرگ همسرش دچار بیماری اسکیزوفرنی شده و هر بار آن زن را در قالب همسر، مادر و دخترش می‌بیند. ایده نمایش قهوه دیازپام، مربوط سال ۱۳۹۸ است. روزی داشتم قهوه می‌خوردم احساس کردم  می‌توانم بین دیازپام و قهوه ارتباطی ایجاد کنم و بسیار جذاب می‌شود. از آنجایی که به موضوعات روان‌شناسی علاقه‌مندم با این بیماری ترکیب کردم و به نمایش دیازپام تبدیل شد.

تیم قهوه دیازپام

 تیم ما، قوی و یکپارچه است. بچه‌ها با استعداد، منظم و علاقه‌مند هستند و در این زمینه تجریبات خوبی دارند و هر روز خودشان را در این عرصه به روز می‌کنند تا در اوج بمانند و از روز قبل خود بهتر شوند.

میزان رضایت کارگردان از استقبال مردم

تا کنون، استقبال از این نمایش خوب بوده است و من به عنوان کارگردان راضی بودم. اگر همه ما سعی کنیم هدفمند و یکپارچه عمل کنیم و تمرکزمان را فقط به گروه و نمایش خودمان بگذاریم زودتر پیشرفت می‌کنیم.

درباره وضعیت تئاتر مشهد

خیلی خوشحالم که در این روزای شلوغ تئاتر دارم کار می‌کنم و با افراد با تجربه در حال رقابت هستم. لیاقت تئاتری‌های مشهد بسیار زیاد است.

درباره مرتضی راد بازیگر اصلی نمایش

من بازیگر نقش اصلی این نمایش هستم. شوکان، شخصیت مظلومی دارد. این شخصیت به دلیل ناکامی‌های کوچک و بزرگی که در زندگی تجربه کرده باعث شده بیمار شود. ما در این داستان، سعی داریم زندگی و بیماری شوکان را روایت کنیم.

چالش‌های نقش شوکان

من دائما در ذهنم، این شخصیت را فضا سازی می‌کردم. اثرگذاری این نقش در زندگی شخصی من بسیار زیاد بود و من می‌ترسم که دچار بیماری روانی شوم.

مرتضی عابدی تهیه‌کننده و بازیگر نمایش قهوه دیازپام

استوارت به عنوان نقش دوم در این نمایش است. یک بازه زمانی شوکان تمایل داشته استوارت باشد بنابراین این نقش در ذهن شوکان نقش می‌بندد و با آن زندگی می‌کند. من این نقش را که عقده‌های شوکان را نشان می‌دهد. این عقده‌ها در زندگی مردم وجود دارد و همه تجربه کردند.

درباره وضعیت تئاتر مشهد

بعد از مدتی که تئاتر مشهد در وضعیت رکود قرار داشت پر رونق شده و بسیار برای ما لذت‌بخش است. من از مردم مشهد درخواست دارم که ما را حمایت کنند ما دنبال به درآمد نیستیم و نیاز داریم هنر ما و تئاتر که رشته‌ای مظلوم است دیده شود.

 تئاتر قهوه دیازپام از ۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۷ همین ماه ادامه داشته و این نمایش هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در پردیس تئاتر مستقل اجرا دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->