کنعانی‌زادگان گله‌مند، اما همچنان در پرسپولیس سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا ورود نهاد‌های نظارتی به پرونده انتقال جواد آقایی پور، واقعیت ندارد ستاره اصفهانی در استقلال ماندگار شد خداحافظی احساسی اسماعیلی‌فر از هواداران پرسپولیس + عکس صادقی در تور یحیی | جدایی یک مهاجم دیگر از پرسپولیس؟ مربی محبوب بیرانوند در پرسپولیس! اعتراض شدید پایه‌های پرسپولیس به تصمیم جدید درویش گاریدو گوش به فرمان درویش! سنگ اندازی چند پرسپولیس برای بازگشت رضاییان مخالفت سازمان لیگ با افزایش تعداد بازیکنان خارجی اسپانیا، تیمی که فرانسه را قهرمان اروپا کرد!
سرخط خبرها

تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال و میراث شوم مدیران

  • کد خبر: ۲۰۹۵۱
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال و میراث شوم مدیران
وقتی بی تدبیری‌ها برگزاری انتخابات فردا را به فردایی نامعلوم موکول کرد.
طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون‌نشینان، قرار بود صبح فردا انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود، اما ایراد‌های عجیب اساسنامه این فدراسیون که در طول سال‌های گذشته به شکل عجیبی مغفول مانده بود، این‌بار یکی از معضلات اساسی پیش‌روی اهالی ساختمان سئول است.
 
شواهد و اسناد موجود حاکی از یک تخلف دیگر در اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ است که ورود فیفا به این پرونده ممکن است تبعات سنگینی برای فوتبال ایران به‌دنبال داشته باشد. اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال۹۰ با حمایت علی کفاشیان و برخی از اعضای هیئت‌رئیسه درحالی صورت گرفت که در همان روز مجمع، تخلفات آشکاری در مسیر رأی‌گیری و شمارش آرا صورت گرفت و فدراسیون با استناد به برخی اشتباهات در اساسنامه سال۸۶، از تخلفات صورت‌گرفته چشم‌پوشی کرد و اعتراضات نایب‌رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه را نیز نادیده گرفت تا روند اصلاحات بدون نقص اجرا شود. در روز برگزاری مجمع، تصویب اساسنامه مطابق قوانین موجود صورت نگرفت و کمتر از سه‌چهارم اعضای حاضر در مجمع، به اصلاحات رأی دادند. اکنون که حدود ۹ سال از روند اصلاحات برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گذرد و هرگز برای تأیید این اساسنامه در فیفا و حتی دولت اقدام نشده، ابعاد دیگری از تخلفات علی کفاشیان و برخی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال محرز شده است.

طرح اصلاح اساسنامه بدون درخواست مجمع و هیئت‌رئیسه
طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، اصلاحات این اساسنامه زمانی می‌تواند انجام شود که ۱۰ نفر از اعضای مجمع و هیئت‌رئیسه درخواست کتبی خود را ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع برای دبیرکل فدراسیون فوتبال بفرستند و او این موضوع را در صورت‌جلسه به اعضای مجمع ارسال کند. باوجوداین در سال۹۰ هیچ‌گاه در مجامع فدراسیون فوتبال که در شهریور و دی سال۹۰ برگزار شد، روند درخواست برای اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون به‌طور‌قانونی طی نشد و صرفا با دستور علی کفاشیان این موضوعات کلید خورد. در مجامع مذکور که منجر به تصویب اساسنامه اصلاحی شد، درواقع فرد یا افرادی، تقاضایی برای اصلاح اساسنامه نداشته‌اند و دربرابر خواسته اعضای هیئت‌رئیسه نیز هیچ‌گاه این نامه کتبی ارائه نشد.

اعتراض کتبی تاج، عزیزمحمدی و فتح‌ا... زاده به اصلاح اساسنامه بدون درخواست رسمی
در‌همین‌رابطه نیز اعضای هیئت‌رئیسه وقت از دبیرکل فدراسیون درخواست نامه کتبی برای اصلاح اساسنامه را می‌کنند که هیچ‌گاه مهدی محمدنبی، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال، پاسخی به آن نمی‌دهد و درواقع از مبدأ، طرح اصلاح در مجمع مغایر اساسنامه بوده است. فراتر از آن هیئت‌رئیسه وقت با امضای تاج، عزیزمحمدی و فتح‌ا... زاده کتبا به دبیرکل فدراسیون در همان روز مجمع عدم رعایت فرایند مذکور را تذکر داده و به غیرقانونی‌بودن این تصمیم اعتراض کرده است.

مخالفت ۶ نفر از اعضای هیئت‌رئیسه با اصلاح اساسنامه
علی فتح‌ا... زاده، مدیرعامل وقت استقلال و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در سال۹۰، در مصاحبه‌ای که در روز مجمع انجام شده، به مخالفت ۶ تن از اعضای هیئت‌رئیسه با اصلاح اساسنامه اشاره می‌کند و می‌گوید با توجه به مخالفت اعضای هیئت‌رئیسه با طرح تغییر اساسنامه در جلسه شب گذشته، این مسئله باید از موضوع کار مجمع خارج می‌شد.

امکان ورود فیفا به تخلفات فدراسیون فوتبال
فدراسیون فوتبال در سال۹۰ گزارش اقدامات انجام‌شده درباره اساسنامه این فدراسیون را به فیفا نمی‌فرستد و تأییدیه لازم را از این نهاد بین‌المللی اخذ نمی‌کند. در این سال‌ها بدون طی مراحل اداری کار‌های خود را پیش برده تا امروز که فیفا دست روی برخی مفاد این اساسنامه گذاشته و مانع از ادامه این روند شده است. اسناد و مدارک موجود از تخلفاتی که در مجمع مذکور صورت گرفت، می‌توانست در آن مقطع منجر به تعلیق فوتبال ایران شود؛ اما با سکوت اعضای مجمع این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

اسناد نامه اعتراضی اعضای هیئت‌رئیسه به دبیرکل
در این نامه که در روز مجمع توسط اعضای هیئت‌رئیسه به دبیرکل ارائه شده، به برخی مسائل مانند نامشخص‌بودن اعضای کمیته اصلاح اساسنامه، امضاشدن مصوبات مجمع شهریور۹۰، جزئیات روند اصلاح اساسنامه و تعداد جلسات و... اعتراض و سؤالاتی طرح شده است که دبیرکل فدراسیون در آن مقطع پاسخی به هیئت‌رئیسه نداده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->