زوجین تهرانی با وام مسکن نمی‌توانند بیشتر از ۷ متر آپارتمان خریداری کنند | حساب و کتاب اقساط وام مسکن را ببینید چرا بازار بورس پویا نیست؟ | تحلیل جمعی از کارشناسان از سایه جنگ بر بازار سهام بودجه اکتشافات ذخایر معدنی در ایران، یک دهم استاندارد جهانی است درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی با محل شناسایی مودیان جدید و فرار مالیاتی ۴۵ درصد رشد کرد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تولید آزمایشی «سمند سورن» در ایران خودرو خراسان آغاز شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانه‌‌های لبنیات ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی پیشنهاد تعطیلی سه‌ماهه معادن پرخطر از سوی وزیر کار قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | لیموشیرین به بازار آمد
سرخط خبرها

خط تولید خودروی ری‌را رونمایی شد

  • کد خبر: ۲۱۰۷۶۲
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
خط تولید خودروی ری‌را رونمایی شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه تحول در صنعت خودرو در گام نخست ایجاد رضایت مشتریان و ارتقا همیشگی ایمنی و ارتقاپذیری آن است، اولویت‌های ساخت یک خودرو که بایستی مورد توجه خودروسازان باشد را بحث اتصال‌پذیری، هوشمندی، اشتراکی بودن و ارتقا پذیر بودن خودروها دانسته و تاکید کرد که قیمت خودرو باید نسبت به محصول متناسب باشد.

به گزارش شهرآرانیوز عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح خط تولید خودروی «ری‌را» ضمن تبریک آغاز تحولات بنیادی در صنعت خودرو، اظهارکرد: دنیا در حال تحول در همه صنایع است و این تحول به سرعت هم انجام می‌شود. خودروی برقی آخر تحول نیست؛ بلکه تحول امروز است و ممکن است در آینده نزدیک تحولات بیشتری صورت گیرد؛ چرا که بشر به سرعت به سمت فناوری حرکت می‌کند و باید با تحولات همراه شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در صنعت خودرو، اولین و مهمترین هدف که تحولات را رقم می‌زند، افزایش میزان رضایت ذینفعان است و همه موارد بدان ختم می‌شود. مهمترین ذینفع این صنعت، مشتریان هستند. باید صدای مشتری را بشنوید و اگر به هر دلیلی راضی نبود، در جهت جلب رضایت آن قدم بردارید.

وی تاکید کرد: اولین تحولی که از شما انتظار می‌رود، ایمنی است و اولین گناهی که مرتکب می‌شوید، ایمنی پایین محصول است. خودرویی که ساخته می‌شود باید از هر نظر امن باشد و هیچ ضعفی نداشته باشد.

مقام عالی وزارت صمت ادامه داد: در وهله دوم، همچنین بایستی ماشین‌ها متصل باشند؛ چرا این کار را نمی‌کنید؟ چند وقت هست که در این رابطه صحبت شده؟ خودرو‌هایی که از کارخانه بیرون می‌آیند بایستی قابلیت اتصال داشته باشند و بتوانند به شبکه‌ای متصل شوند که آن‌ها را هدایت کند. این موضوع به شدت می‌تواند در بحث ایمنی، کیفیت و موارد دیگر موثر باشد. بحث بعدی، موضوع هوشمندی است که باید توجه شود. خودرو باید هوشمند باشد (موضوعی که در دومین نمایشگاه دانش‌بنیان بدان پرداختیم) همچنین موضوع اشتراکی بودن نیز باید در نظر گرفته شود؛ خودرو باید این قابلیت را داشته باشد که هرکس پشت آن نشست بتواند به راحتی استفاده کند، آنقدر ساده باشد که استفاده آن برای همه ممکن باشد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مهم نیز این است که این خودروی تولیدی، ارتقاپذیر باشد؛ پلتفرمی داشته باشد که بتوان مدام آن را ارتقا داد و نه اینکه زیرساخت عوض شد، پلتفرم دیگر «به درد نخورد». پلتفرمی بایستی طراحی کرد و ساخت که ارتقاء پذیر باشد که به طور مثال اگر در آینده خودرو‌های هیدروژنی آمد، بتوان بر پایه آن خودروی هیدروژنی ساخت. در نهایت نیز این خودرو باید قیمتی مناسب و خوب داشته باشد و در اصطلاح نسبت به قیمتی که بر روی آن گذاشته می‌شود، ارزش داشته باشد.

راه‌های بهبود اقتصاد، برقی کردن حمل‌ونقل است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تاکید کرد: امروز، یکی از راه‌های بهبود اقتصاد حمل‌ونقل، برقی‌سازی است. اگر با قیمت برق فعلی و حتی بیشتر از آن، بخواهیم حمل‌ونقل را برقی کنیم، باز هم بسیار به‌صرفه‌تر و اقتصادی است و حتما هزینه کمتری از هزینه‌های سوخت. با ١٢کیلو وات ساعت شارژ خودرو‌های برقی، می‌توان ١٠٠ کیلومتر حرکت کرد. در حقیقت بدون اینکه هیچ کار خاصی صورت گیرد، در بالاترین نرخ برق (در حال حاضر ۵٠٠ تومان بشود ١٠٠٠ تومان یا اصلا ١٠ هزار و ١۵ هزار تومان) باز هم به صرفه‌تر از هزینه بنزین و اقتصادی است؛ ضمن اینکه لنت، روغن موتور، فیلتر بنزین، فیلتر و... هم استفاده نمی‌شود؛ به‌جای این‌ها می‌توان قطعات دیگر ساخت. این برقی‌سازی برای مردم ما و برای جامعه خوب است. محیط‌زیست ما را سالم می‌کند. مردم از این آلودگی محیط زیست بسیار بیمار می‌شوند و هزینه‌های زیادی از بابت بیماری مردم پرداخت می‌کنیم. این کار خوب (برقی‌سازی)، تجربه شده است و اگر به صرفه و مناسب نبود که بهترین خودروسازان جهان به این سمت نرفته بودند. هیچ خودروساز خوبی در دنیا پیدا نمی‌کنیم که خودروی برقی نداشته باشد.

علی‌آبادی تاکید کرد: خودرو در جهان به سمت خودران شدن در حرکت است؛ خودروسازان بایستی از همین حالا کارگروه‌های آن را تشکیل دهند که در این زمینه (خودرو‌ها خودران، اتوبوس‌های خودران و...) فعالیت کنند.

نقشه راه وزارت صمت چیست؟

مقام عالی وزارت صمت در ادامه به صورت کلی در مورد صنعت کشور، اظهار کرد: ما در صنعت، اولویت را به صنایعی داده‌ایم که در رفع گلوگاه‌های مردم موثرند. در وهله اول باید گلوگاه‌های کشور را برطرف کنیم و به خاطر آن باید تلاش و جهاد کرد، بایستی تلاش کنیم که مردم در هیچ نقطه‌ای، بن‌بست نداشته باشند. برای کشور ما تحریم معنا ندارد؛ ما به همت همین مردم و جوانان تا حد امکان بایدگلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: پس از آن، از صنایعی حمایت خواهیم کرد که ثروت آفرین هستند. سوم اینکه از تمام صنایعی که اشتغال آفرین با حداکثربهره‌وری هستند، اولویت دارند، حمایت خواهیم کرد. بهره‌وری باید حداکثری باشد. به طور مثال در معدن بایستی به سمت اکتشاف حرکت کنیم؛ هنوز بخش عمده‌ای از کشور پایش نشده و نمی‌دانیم چه‌ها داریم. در زنجیره ارزش، بایستی حداکثر ارزش فراهم شود.

علی‌آبادی گفت: در بحث تجارت، اولویت اول ما، تامین نیاز داخل در جا‌هایی است که مزیت رقابتی نداریم؛ باید در سرتاسر دنیا بررسی کنیم که کجا کالایی وجود دارد که ما نیاز داریم و مزیت رقابتی بسیار بیشتری وجود دارد و واردات آن به کشور به نفع کشور ماست. همچنین باید صادرات کالا‌هایی که برایشان مزیت رقابتی داریم را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صمت تاکید کرد: به هر روی، تحولات بسیاری در راه است. محور همه این تحولات این است که صنایع ما باید دانش‌بنیان باشند؛ بنابراین باید در ظرفیت‌های انسانی تمرکز کنیم؛ هر چه ظرفیت‌های انسانی را حداکثری کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->