کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آغاز تولید تراکتور در خراسان رضوی از سال آینده

  • کد خبر: ۲۱۰۸۷۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
آغاز تولید تراکتور در خراسان رضوی از سال آینده
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه قرار است یکی از شرکت‌های بزرگ خراسان رضوی تولید تراکتور را آغاز کند و قول داده شده تا سالانه ۳۰۰۰ دستگاه تراکتور در سه مدل از سال آینده در این شرکت تولید شود.

کریم ذوالفقاری امروز ۱۹ بهمن‌ماه، در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شامل ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز اظهار کرد: موضوع ادوات و دنباله‌بند‌های ماشین‌آلات کشاورزی یکی از موضوعاتی است که باعث ایجاد آسایش برای کشاورز و افزایش تولید و کیفیت محصولات می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۵۰ شرکت در کشور تحت نظر وزارت صمت در حال تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با بهترین استاندارد‌ها هستند. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت حضور دارند که حدود ۱۱۰ شرکت از خراسان رضوی و مابقی از اقصی‌نقاط کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هیچ ماشین و دنباله‌بندی در سطح دنیا وجود ندارد که صنعتگران ما توان ساختش را نداشته باشند. امروز غیر از موتور و دنده‌ها که در برخی شرکت‌ها ساخته می‌شود، دیگر ادوات و دنباله‌بند‌های کشاورزی در ایران تولید می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: در حوزه صادرات نیز علاوه بر کشور‌های منطقه حتی به برخی کشور‌های آفریقایی ادوات کشاورزی صادر می‌کنیم. تولید ماشین‌آلات، ادوات و دنباله‌بند‌های کشاورزی و تراکتوری در کشور یکی از افتخارات صنعت است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی از قطب‌های کشاورزی است، تولید تراکتور در این استان نداریم، اضافه کرد: خوشبختانه قرار است یکی از شرکت‌های بزرگ خراسان رضوی تولید تراکتور را آغاز کند و قول داده شده تا سالانه ۳۰۰۰ دستگاه تراکتور در سه مدل از سال آینده در این شرکت تولید شود. متولی تولید و تولیت تولید ماشین‌آلات کشاورزی با وزارت صمت است و ما در وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین تسهیلات و تست و آزمون ماشین‌ها برای مزارع هستیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال با بانک‌ها توافق کردیم تا حدود ۱۰ همت تسهیلات پرداخت شود و آبان‌ماه مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش‌فاکتور حل شد و از این زمان پرداخت تسهیلات آغاز شد. تاکنون حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این میزان جهت تامین ادوات بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->