از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اختلال شب ادراری در کودکان را چقدر می‌شناسید؟

  • کد خبر: ۲۱۳۱۱۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
اختلال شب ادراری در کودکان را چقدر می‌شناسید؟
شب ادراری در کودکان بعد از ۷ سالگی ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. برای پیشگیری از این مشکل باید شب‌ها مصرف مایعات محدود شود. دیابت و آپنه خواب می‌توانند باعث شب ادراری شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اختلال شب اداری در کودکان شایع است و در بیشتر مواقع نگران‌کننده نیست. براساس نتایج بدست آمده در آمریکا ۵ میلیون کودک دچار این مشکل هستند. کودکان در سنین ۲ تا ۴ سالگی یاد می‌گیرند که از سرویس بهداشتی استفاده‌کنند. اما تا سن ۳ سالگی ۴٠ درصد از کودکان رخت‌خواب خود را خیس می‌کنند. 

در سن ۵ یا ۶ سالگی ۸۵ درصد از کودکان مشکل شب ادراری ندارند، اما ممکن است این عارضه در برخی کودکان تا سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی هم ادامه داشته‌ باشد.اگر کودک شما مشکل شب ادراری نداشته و ناگهانی این اختلال شد باید به پزشک مراجعه‌کنید. گاهی ممکن است استرس یا مشکلات خاصی باعث بروز شب ادراری شوند.

علائم شب ادراری در کودکان چیست؟

برخی از علائمی که ممکن است در کودک مبتلا به شب ادراری مشاهده شود شامل دو زانو نشستن، زانوها و پاها را در خود پیچیدن، بر روی پاشنه‌ پا نشستن و چمباتمه زدن است.

علت شب ادراری کودکان چیست؟

علت دقیق شب ادراری در کودکان مشخص نیست. اما برخی عوامل می‌توانند در این مشکل تاثیر داشته‌باشند. از جمله کوچک بودن مثانه، ناتوانی در تشخیص پر بودن مثانه، عدم تعادل هورمونی و مشکل ساختاری در دستگاه ادراری یا سیستم عصبی است.

از دیگر علت‌های شب ادراری می‌توان به عفونت مجاری ادراری، آپنه خواب، دیابت و یبوست در کودکان اشاره کرد.

عوامل خطر شب ادراری در کودکان چیست؟

هر کودکی ممکن است دچار شب ادراری شود. اما برخی فاکتورها احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به جنسیت،استرس و اضطراب
سابقه خانوادگی ،اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی اشاره کرد.

شایان ذکر است پسران حدود ۲ برابر دختران دچار شب‌ادراری می‌شوند.

چه زمانی در مواجهه با شب ادراری در کودکان به دکتر مراجعه کنیم؟

شب ادراری در کودکان یک اختلال است و بسیاری از کودکان تا سن ۳ سالگی به شب ادراری مواجه می‌شوند. اما اینکه این مشکل تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، اهمیت بیشتری برای مراجعه به دکتر دارد. توجه داشته‌ باشید زمانی‌که این اختلال از ۷ سالگی به بعد هم ادامه پیدا کند، باید به دکتر مراجعه کنید. همچنین اگر فرزند شما قبل این عادت را نداشته‌است و به طور ناگهانی به شب ادراری مواجه می‌شود، باید به دکتر مراجعه کنید و برای ریشه‌یابی علت آن اقدام کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->