ممنوعیت فروش نان کنجدی در نانوایی‌های شهر مشهد بی رغبتی صنایع به استفاده از پساب معرفی مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی mba پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد (۷ مهر ۱۴۰۳) دلیل انفجار معدن طبس تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود چرا خرید و فروش طلای آب‌شده در مشهد ممنوع است؟ مسافران چه تجهیزات و ملزومات پزشکی مجاز می‌توانند همراه داشته باشند؟ نحوه پرداخت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن تغییر کرد (۷ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۷ مهر ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم مخلوط، با نرخ مصوب در فروشگاه‌های شهرما مشهد + آدرس (۷ مهر ۱۴۰۳) افزایش قیمت طلا و ارز در بازار امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) | اتحادیه طلا: افزایش تقاضا نداریم و هیچ خریدار اضافی وارد بازار نشده است سامانه ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی شد (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا قیمت‌ دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد؟ تنش‌های نظامی منطقه بورس ایران را قرمزپوش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ مهر ۱۴۰۳) نقش موثر ماینر‌های غیرمجاز در رشد بی سابقه مصرف برق کشور خودرو‌های خارجی گران شدند (۷ مهر ۱۴۰۳) رکورد زنی برق در بورس | رشد ۶۵۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌ها در بورس انرژی طی یک روز فروش ۲ خودرو سایپا بدون قرعه‌کشی از دوشنبه (۹ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات رشد ۲ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا دریافت پورسانت، کارگر را از شمول قانون‌کار و بیمه تأمین‌اجتماعی خارج می‌کند؟ نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۷ مهر ۱۴۰۳) | طلا رسما وارد کانال ۴ میلیون تومان شد برآورد فعالیت غیرمجاز حدود ۶ هزار حلقه چاه در خراسان رضوی صادرات چشمگیر ۱۴۰ میلیون دلار‌ی رب گوجه‌فرنگی در سال ۱۴۰۲ برای رفع مشکل کمبود برق، نیاز به احداث ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است طلا در یک قدمی ۴ میلیون تومان | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مهر ۱۴۰۳) پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارمندان برای سال ۱۴۰۴ از سوی سازمان برنامه و بودجه
سرخط خبرها

مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت

  • کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت
با افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند، مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره نام‌های تجاری کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی یا هر محصول دیگر، زمانی که با یک نام تجاری یا همان برند معتبر و شناخته شده به بازار عرضه شود، می‌تواند اقبال بیشتری در جلب نظر مشتری، افزایش فروش و تسخیر بازار پیدا کند و این، ساده‌ترین تعریف برای اهمیت نام‎های تجاری است.

البته که این سادگی نشانه بی اهمیت‎بودن موضوع نیست و امروزه در دنیا حتی تا ۷۰ درصد از بهای تمام شده برخی کالا‌ها به سرمایه‌ای بازمی گردد که تولیدکننده روی تبلیغات نام تجاری خود هزینه کرده است. به دلیل همین اهمیت، اولین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی برند با افتتاح رسمی دبیرخانه جایزه ملی آن، با حضور مدیران مربوط برگزار شد.

حمایت حاکمیتی در انتظار نام‎های تجاری برتر

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، در ابتدای این نشست تصریح کرد که روال مرسوم بسیاری از شرکت‌های کاغذی تا پیش از این به گونه‌ای بود که با پیش بینی وضعیت بازار، نام‌های تجاری جذاب و مختلفی را برای خود ثبت می‌کردند تا بعد‌ها توسط واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان خریداری شوند.

امیرحسین اسدی افزود: سودجویان بسیاری در این راه به سود‌های هنگفت رسیدند و تولیدکنندگان بسیاری ناچار شدند برای برخورداری از یک نام تجاری مقبول، رقم‌های سنگین و حتی میلیاردی پرداخت کنند، اما با تدبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت مقرر شده است تا پای سازمان ثبت اسناد به موضوع باز شود و بر این اساس، شرکت‌ها مکلف هستند تا نام‌های تجاری خود را ثبت کنند. این موضوع بساط برندفروشی و تندیس فروشی را در بازار آزاد جمع خواهد کرد.

«هر واحد تجاری که بتواند روی نام واحد خود کار کند و آن را در بازار به شهرت برساند، مشوق‌هایی برایش در نظر گرفته می‌شود.» مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با بیان این خبر گفت: این مشوق‌ها عبارت اند از برخورداری از خدمات ویژه صادرات، تسهیلات بانکی، تبلیغات در صداوسیما، عضویت در اتاق بازرگانی و دیدار با مقامات کشور از جمله رهبر معظم انقلاب.

به گفته اسدی، حقیقت تلخ بازار امروز آن است که تقریبا هیچ نام ایرانی شناخته شده‌ای در دنیا وجود ندارد. دلیل آن هم این است که اجتماعی سازی نام‌های تجاری در ایران موردتوجه شرکت‌ها قرار ندارد. اینجاست که در تعامل مشترک وزارت صمت و ارشاد اسلامی، جایزه ملی ویژه‌ای برای تبلیغات نام‌های تجاری در نظر گرفته شده تا هرکس بتواند در فضای بین المللی نام تجاری خود را مطرح کند، از حمایت‌های ویژه حاکمیتی برخوردار شود.

تجربه مشهد، مقدمه برگزاری جشنواره ملی

«مشهد از سال آینده میزبان جشنواره ملی نام‌های تجاری ایرانی خواهد بود.» این خبر را عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره به صورت استانی و به میزبانی مشهد در حال برگزاری است و نام‌های تجاری برتر استان سالیانه معرفی می‌شوند.

اکنون براساس این تجربه قرار است مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره ملی نام‌های تجاری در سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صمت دست همکاری به سمت رسانه‌ها دراز کرده تا پیوست اجتماعی و فرهنگی برای نام‌های تجاری تعریف کنند و محصولات ایرانی را فراتر از مرز‌های ایران اسلامی به بازار‌های جهانی معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->