شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند  یادی از حاج علی شمقدری، یار دیرین رهبر معظم انقلاب | نیم قرن غیرت و صدق و وفا درباره محله «مهرآباد» که روزگاری از گزینه‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی‌ها و یهودیان بود | توطئه‌چینی با تریاک مشهد علیه چین ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی، میدان فهمیده و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۴۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) خیابان ثنایی۳ در محله خاتم‌الانبیا(ص) مشهد در انتظار بازگشایی تهیه مدل جامع ریسک فرونشست زمین در مشهد لزوم تغییر محدوده کلان‌شهر مشهد شهروند خبرنگار | درخواست تغییر مسیر برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با شعار توجه به حاشیه شهر، از مردم رأی گرفت بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پروژه‌های منطقه ۵ | بازگشایی بولوار کرامت مشهد ظرف یک ماه آینده رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: ایران ۳۰ سال دیگر کشور سالمند است | از سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم ثبت نام ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای استفاده از خدمات شهرداری در حوزه سرویس مدارس در مشهد هزینه نگهداری معابر شهر مشهد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال درباره کوچه «مهرافروز»، یکی از فرعی‌های محله سرشور مشهد | میان «چهنو» و «آرام» باغ بی‌برگی است اعمال‌قانون ۱۷۹۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی و اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بسیاری از چالش‌های محلات با پروژه‌های زودبازده برطرف شد مدیریت شهری مشهد به استقبال مهر می‌رود | سرویس‌دهی ویژه حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان مشهدی آماده باش کامل خدمات شهری مشهد در پی بارش باران (۲۵ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سر و سامان پل پرتوی

  • کد خبر: ۲۱۴۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سر و سامان پل پرتوی
احسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد مشهد نه تنها مشکلی شهری بود، بلکه حتی اگر آن را مشکلی در سطح ملی می‌پنداشتیم، به بیراهه نرفته بودیم، زیرا بسیاری از مجاوران و زائران در کنار تشرف به حرم مطهر رضوی به مناطق ییلاقی و تفریحی طرقبه و شاندیز نیز می‌روند.
از طرفی پل مهندس پرتوی به عنوان تنها مسیر استاندارد دسترسی مشهد به طرقبه و شاندیز با عمری بیش از ۳۰ سال به دلیل حجم بالای تردد‌ها در روز‌های تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک شدید و معطلی مردم پشت صف‌های طولانی بود. همچنین این پل حجم زیادی از تردد را تحمل می‌کرد. در این راستا باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. به این منظور با تلاش‌های حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و رهنمود‌های شهردار و شورای پنجم، مقرر گردید که برای این مشکل فکری اندیشیده شود. از این رو ۲ فاز طراحی شد که فاز اول آن مسیر رفت از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز را شامل می‌شد. این پروژه شامل تعریض پل مهندس پرتوی به عرض حدود ۹ متر و افزایش سطح تردد به میزان حدود ۲ برابر بوده است، به طوری که بار ترافیکی این گلوگاه از ۳ لاین سواره رو به ۶ لاین افزایش می‌یابد که همین موضوع موجب تقسیم بار ترافیکی خواهد شد و مسیری برای دوچرخه نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در بخشی دیگر از این پروژه، حدود ۱۱۵۰ متر طول، آسفالت از پل برونسی تا پل مهندس پرتوی در مجاورت مسیر حرکت قطارشهری کشیده شده است که عرض آن تا ۵/۵ متر می‌رسد و در سوی مقابل از ۱۰۰ متر مانده به پل مهندس پرتوی آسفالت شده است تا انتهای بولوار وکیل آباد نیز تعریض شود تا از حجم ترافیک‌های این ناحیه بکاهد.
در این راستا سامان دهی ایستگاه اتوبوس و تاکسی مقابل وکیل آباد ۹۳ نیز انجام شده و این ایستگاه‌ها به کندرو منتقل شده است. همچنین در راستای تسهیل دسترسی به جاده شاندیز، کنارگذری در امتداد تعریض پل پرتوی به سمت جاده شاندیز کشیده شده است تا خودرو‌هایی که قصد عزیمت به شاندیز را دارند، در ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز قرار نگیرند و بتوانند مسیر خود را جدا کنند. در این زمینه سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان مجری، زیر نظر معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به عنوان کارفرما، نقش آفرینی کرد و توانست در عرض ۱۰۰ روز این پروژه را انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->