بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شهباز شریف به عنوان نخست‌وزیر پاکستان برگزیده شد

  • کد خبر: ۲۱۵۰۷۵
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
شهباز شریف به عنوان نخست‌وزیر پاکستان برگزیده شد
حدود یکماه پس از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان «محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز امروز از سوی نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

به گزارش شهرآرانیوز نمایندگان مجلس در اسلام‌آباد با اکثریت آرا شهباز شریف فرد معرفی شده از سوی جبهه ائتلافی شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، حزب ملی بلوچستان، مسلم لیگ قائد، حزب استحکام پاکستان و جنبش متحده قومی را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.

گفتنی است، جناح اپوزوسیون متشکل از نمایندگان وابسته به حزب عمران خان در جلسه رای گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید دست به اعتراض زده و مدعی تقلب در انتخابات شدند. آنان با در دست داشتن تصاویری از عمران خان، انتخاب نخست وزیر جدید را غیرقانونی خواندند.

نمایندگان پارلمان ملی پاکستان در حالی نخست وزیر جدید کشورشان را انتخاب کردند که برخی از احزاب از جمله جنبش عدالت (پی تی آی)، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و حزب ملی عوام مدعی تقلب در انتخابات هستند و احزاب رقیب خود به ویژه مسلم لیگ نواز را به تبانی با نهاد‌های قدرتمند این کشور برای تغییر نتایج انتخابات متهم می‌کنند.

بر این اساس، شهباز شریف برادر نواز شریف (رهبر حزب مسلم لیگ نواز) که پس از برکناری دولت عمران خان از فروردین ۱۴۰۱ تا اواخر مرداد ۱۴۰۲ به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی در قدرت حضور داشت، با کسب ۲۰۱ رای به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان تعیین شد.

در رای گیری امروز پارلمان ملی، شهباز شریف و عمر ایوب خان (نامزد حزب جنبش عدالت) دو نامزد تصدی مقام نخست وزیری حضور داشتند.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: مراسم تحلیف نخست وزیر جدید فردا در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.

اعضای کابینه جدید پاکستان هم پس از تحلیف شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری سوگند خواهند خورد. گفته می‌شود شهباز شریف علاوه بر انتخاب وزرای جدید از حزب خود قرار است چند وزیر را نیز از میان احزاب هم‌پیمان خود شامل حزب مردم، جنبش متحده قومی و حزب عوامی بلوچستان معرفی کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->