جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اهداکنندگان خون با اطمینان به کمک نیازمندان به خون بشتابند

  • کد خبر: ۲۱۵۷۷
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
اهداکنندگان خون با اطمینان به کمک نیازمندان به خون بشتابند
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سهم این سازمان در روز‌های شیوع کرونا، تقویت شبکه خون‌رسان و تامین خون و فراورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور است.
به گزارش شهرآرانیوز، بشیر حاجی بیگی افزود: اکنون که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده، بهترین راه مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار سریع آن، در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و همچنین عمل به توصیه‌های اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا است.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و همچنین تعطیلی مدارس دانشگاه‌ها و ادارات و شرکت ها، استقبال از اهدای خون کاهش یافته و بنابراین در برخی مراکز انتقال خون با کمبود مواجه شده ایم.
سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: در این شرایط حساس ویروس کرونا جمعی از هموطنان را درگیر کرده، اهداکنندگان خون که مانند همیشه یاریگر سازمان انتقال خون و همچنین بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، یک بار دیگر به کمک ما بشتابند و با اهدای خون خود نجات‌دهنده زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.
 
وی اعلام کرد: بنابراین از همه هموطنان و به خصوص اهداکنندگان مستمر خون (با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) می‌خواهیم که در این روز‌های کرونایی، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کنند یا اینکه به صورت اینترنتی از مراکز اهدای خون نوبت بگیرند و سپس برای اهدای خون مراجعه کنند.
حاجی بیگی تاکید کرد: به همه هموطنان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می‌دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی‌شود، بلکه کرونا از طریق بزاق دهان، عطسه و سرفه منتقل می‌شود.
 وی گفت: همه مراکز انتقال خون در سراسر کشور اصول ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراکز و تجهیزات کاملا ضدعفونی و استریل شده اند و وسایل استفاده در انتقال خون همه یکبار مصرف هستند، بنابراین جای نگرانی برای ابتلا به این ویروس وجود ندارد و  هموطنان با اطمینان خاطر با اهدای خون به کمک نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن بشتابند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->