از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فلات ایران نخستین ایستگاه انسان بوده است

  • کد خبر: ۲۱۸۹۸۱
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
فلات ایران نخستین ایستگاه انسان بوده است
مطالعات جدید نشان می‌دهند که انسان‌های نخستین، بین راه آفریقا تا اوراسیا، هزاران سال در فلات ایران توقف کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، شواهد بسیاری حکایت از این دارند که اجداد ما ۶۰ تا ۷۰هزار سال پیش آفریقا را ترک کرده‌اند. اما حدود ۴۵هزار سال پیش بود که آن‌ها در سراسر اوراسیا پراکنده شدند. پرسش این است که این چندهزار سالِ وسط آن‌ها کجا بوده‌اند.

معمای محل سکونت این انسان‌های اولیه در دوران میانی سال‌هاست که دانشمندان را به خود مشغول داشته است. حال، چند محقق، از طریق ادغام شواهد ژنتیکی با مدل‌های دیرینهٔ اکولوژیکی، فلات ایران را به‌عنوان یک مکان استقرار مهم در این سال‌ها معرفی کرده‌اند.

این پژوهشگران، با اتخاذ یک رویکرد ژنتیکی جدید، پی برده‌اند که جمعیت‌های باستانی و مدرن فلات ایران رگه‌های ژنتیکی خاصی دارند که بیشترین شباهت را به ویژگی‌های جمعیتِ محوری دارد، و، در نتیجه، این منطقه را موطن احتمالی همهٔ اوراسیایی‌های نخستین دانسته‌اند.

پروفسور مایکل پتراگلیا، یکی از این محققان، و از نویسندگان مقالهٔ ”The Persian plateau served as hub for Homo sapiens after the main out of Africa dispersal“، می‌گوید: «شناسایی فلات ایرانی به‌عنوان مرکز مهاجرت اولیهٔ انسان در عرصهٔ تحقیقات باستان‌شناسی و دیرین‌مردم‌شناسی درهای جدیدی خواهد گشود.»

منبع: Ancient Origins

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->