آیا موضوع رفع فیلترینگ به نتیجه می‌رسد؟ بریتانیا با تبدیل‌شدن به اولین کشوری که کاملاً زغال‌سنگ را کنار می‌گذارد چقدر ریسک کرد؟ پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳) پاسخ سوال امروز تایم فارم (دوشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳) چرا سونی درایو نوری را از پلی استیشن ۵ پرو حذف کرد؟ آخرین گزارش ایسپا از میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (مهر ۱۴۰۳) + نمودار پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ سرور مجازی امارات؛ میزبانی از کشور همسایه پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چرا ناپدید شدن محتوای آنلاین یک بحران جهانی است؟ واکنش مردم به قیمت گذاری توکن همستر | ایردراپی که همه را ناامید کرد! عذرخواهی وحید شمسایی و حسین طیبی بابت حذف‌ از جام جهانی فوتسال ازبکستان ماهواره چمران ۱ آماده انجام ماموریت اصلی (۵ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) توکن‌های همسترکامبت به کیف پول کاربران منتقل شد | برداشت از طریق دکمه Direct claim چگونه است؟ توکن همستر کامبت لیست شد + قیمت اولیه گوگل سه میلیارد دلار داد تا دوباره این نوابغ را استخدام کند زمان عرضه ریمستر بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد + ویدئو استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد
سرخط خبرها

آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟

  • کد خبر: ۲۲۰۴۲۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
آیا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است؟
پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) درآمد تبلیغاتی این شرکت از اینستاگرام را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را تشکیل می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) بیشتر است. متا این ارقام را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب بیشتر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

اسنادی که در دادگاه FTC منتشر شده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را زمانی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند بود، خریداری کرد.

اکنون براساس اسناد و گزارش‌های مختلف، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه بسیار کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

طبق گزارش‌ها، این ارقام نشان می‌دهند که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->