اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر
سرخط خبرها

سجده‌های قدرت

  • کد خبر: ۲۲۰۶۵۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
سجده‌های قدرت
کاوه گلستان عکاس فقید و بزرگ ایرانی که همین چند روز پیش سالگرد فقدانش بود. در صحنه‌های ملتهب فراوانی از انقلاب تا جنگ حضور داشت و عاقبت در سلیمانیه عراق در جریان حمله آمریکا کشته شد.

کاوه گلستان عکاس فقید و بزرگ ایرانی که همین چند روز پیش سالگرد فقدانش بود. در صحنه‌های ملتهب فراوانی از انقلاب تا جنگ حضور داشت و عاقبت در سلیمانیه عراق در جریان حمله آمریکا کشته شد.

از او نقل قول مشهوری وجود دارد که می‌گوید: من می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش باشی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی مثل قاتل ها، اما نمی‌توانی جلو حقیقت را بگیری، هیچ کس نمی‌تواند. ماه رمضان به روز‌های پایانی خود نزدیک است و در حالی که مسلمانان در سرتاسر دنیا برای جشن عید فطر آماده می‌شوند، بخشی از مسلمانان در باریکه غزه متفاوت‌ترین ایام روزه داری و ماه رمضان خود را تجربه می‌کنند.

 گاه برخی تصاویر و عکس‌هایی از این گوشه جهان منتشر می‌شود که گویا از جهانی ابزورد و آخرالزمانی می‌آیند. از جغرافیایی که انگار منتسب و متعلق به این کره خاکی نیست. تصاویری که هرکدام می‌توانند روح هر بیننده که از وجدان بشری برخوردار است را خش بیندازد. عکس‌های منتشر شده از آخرین جمعه ماه رمضان از همان دست عکس‌هایی است که توان بی تفاوت بودن و گذر را از بیننده می‌گیرد.

طی حملات هولناک اسرائیل مسجد بزرگ و باشکوه الفاروق در شهر رفح به تلی از ویرانه‌های خشت و سیمان تبدیل شد، اما برگزاری نماز جمعه آخر ماه رمضان بازماندگان غزه در کنار و میانه این ویرانه‌ها قاب‌های ماندگاری برای وجدان خفته تاریخ خلق کرد. عکس عابد زاغوت عکاس خبرگزاری آنادولی از این اتفاق، آیرونی و تعارض درگیرانه عمیقی را برای مخاطب به همراه دارد.

از یک سو در نیمه کادر بقایای افتاده گلدسته‌ها و پیکره تخریب شده مسجد، طعم نگاه مخاطب را تلخ می‌کند و از یک سو در نیمه دیگر کادر جمعیت نمازگزار رو به معبود خویش سجده کرده و دست به تحقیر جهانی زده است که به وحشی‌ترین و ظالمانه‌ترین شکل ممکن در حال گرفتن زندگی و حق حیات یکایک آن‌ها ست. این تصویر نمایشی است از قدرت ایمان و همبستگی برای پرورش امید در دل تاریک‌ترین لحظات. همان سیلی محکم و همان حقیقتی که نمی‌توان کتمانش کرد یا جلودارش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->