پیش فروش دو محصول سایپا ویژه دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد + شرایط و قیمت وزیر نیرو خبر داد: کسری گاز در مناطق سردسیر ایران چه تعداد واحد نیروگاهی از مدار خارج شده است؟ تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت نیروگاه برق ری از مدار تولید خارج شد | اتمام ذخیره گازوئیل قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ دی ۱۴۰۳) | رشد ۷۵ میلیونی چانگان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت کراس اوور ایران خودرو مشخص شد رشد بیش از یک‌ میلیون تومانی قیمت سکه و ۱۱۴ هزار تومانی قیمت طلا طی یک روز در مشهد (۶ دی ۱۴۰۳) ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید توزیع گوشت قرمز رایگان برای خانواده‌های کم برخوردار + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۸۱۴۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سخنگوی اتاق اصناف گفت: قیمت قدیم لاستیک در سایز ۱۳ که ۷۷۰ هزار تومان بود، به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و لاستیک در سایز ۱۴ نیز از یک میلیون و ۱۸ هزار تومان به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی امیدوار اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب شد سطح تولید کمّی تایر افزایش یابد، این بود که قیمت افزایش پیدا کرد. تولیدکنندگان در حوزه دولتی بر سر موضوع قیمت مشکلاتی داشتند که با این افزایش کمی شرایط بهتر شد.

وی افزود: قیمت قدیم لاستیک در سایز ۱۳، ۷۷۰ هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. لاستیک در سایز ۱۴ نیز از یک میلیون و ۱۸ هزار تومان به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

امیدوار ادامه داد: لاستیک در سایز‌های ۱۵ و ۱۶ به بالا که مصرف کمتر است، واحد‌های صنفی متأسفانه رسوب کالا دارند و مجبورند زیرِ قیمت مصوب محصول خود را عرضه می‌کنند؛ ما به عنوان متولی بخش بازار و خصوصی از دولت می‌خواهیم در شرایطی که تولیدکننده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، اجازه واردات دهند تا تعادل بازار برهم نخورد و التهاب در بازار ایجاد نشود؛ این توانایی در بخش خصوصی وجود دارد. اصل بازار بر این است که در شرایط و مقطعی که تولید متناسب با تقاضا نبود، بایستی بلافاصله واردات داشت و بازار را در اصطلاح بالانس و متعادل کنیم.

نحوه خرید تایر دولتی

وی افزود: در بحث تایر نیز طی چند ماه گذشته، یکی از بستر‌هایی که در کنار فروش حقیقی، به مجموعه بازار اضافه شد، ایجاد سامانه و فروش به صورت مجاز بود. مشکلی که در این زمینه وجود داشت؛ این بود که به‌تبع زمانی که مشتری به واحد صنفی مراجعه می‌کرد، بایستی نوع خودرو، نام مالک، شماره شاسی و… در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شد؛ در این راستا در برخی مواقع مشکل اینترنت وجود داشت یا سایت دچار اختلال می‌شد و از این دست موارد که در نهایت سبب می‌شد، ثبت‌نام مشتری تکمیل نشود.

امیدوار تصریح کرد: همین موضوع سبب ایجاد صف برای خرید می‌شد که بُعد روانی اجتماعی خوبی هم نداشت؛ بر همین اساس اتفاق خوبی که افتاد، این بود که مشتری در سامانه جامع تجارت، پیش ثبت‌نامی را بر اساس مشخصات فردی، کارت خودرو و نوع درخواستی که دارند، ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند. پس از دریافت کد رهگیری، ظرف پنج روز، مشتری با مراجعه به واحد‌های صنفی که کالا را موجود داشته باشد و بتواند عرضه کند، تایر خود را دریافت کند.

وی در رابطه با محدودیت‌ها و شرایط ثبت‌نام، اظهار کرد: ثبت‌نام اولیه، شرایطی دارد و این پیش ثبت‌نام شخص می‌کند که مشتری بر اساس نوع خودرویی که دارد، در سال تا چه میزان می‌تواند لاستیک خریداری کند، سپس طبق سهمیه‌ای که دارد، می‌تواند از واحد صنفی، تایر خود را خریداری کند. زمانی مشتری می‌تواند، هر زمان که خواست، می‌تواند تایر خریداری کند که با میزان تقاضا، تولید هم داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در برخی سایز تایرها، همچون ۱۳ و ۱۴، از این جهت که مصرف و تقاضا بالاست، برخی از واحد‌های عرضه‌کننده، موجودی ندارند. از سوی دیگر برای سایز ۱۵ به بالا که مصرف کمتری دارد، واحد صنفی عرضه‌کننده، با مشکل رسوب کالا مواجه است؛ فلذا بر همین اساس است که ثبت‌نام بر اساس سایز‌های قابل عرضه و نیاز مشتری، موضوعیت پیدا کرد.

امیدوار خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مجموعه اصناف ایران و اتحادیه‌ها، درخواست‌ها یا فروش‌های اجباری برخی تولیدکنندگان است که می‌گویند اگر سایز ۱۳ و ۱۴ خریداری می‌شود، بایستی دیگر سایز‌ها را هم خرید.

وی در رابطه با تفاوت این مدل خرید با ثبت‌نام به شیوه‌های قبلی، گفت: پیش‌تر ثبت‌نام صورت می‌گرفت، اما گاهی، واحد صنفی موجود نداشت؛ در حال حاضر مشتری می‌تواند حتی برند تایر مورد نیاز خود را هم براساس موجودی‌ها انتخاب کند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: پس از بررسی و ارزیابی تولیدکنندگان از میزان نیاز مصرف‌کننده و بازار، چنانچه امکان پاسخگویی مکفی را ندارند، ما به عنوان متولی بازار در بخش در اتاق اصناف این توانایی را داریم که بلافاصله واردات داشته باشیم تا تعادل بازار حفظ شود. از این جهت به سمت فروش سامانه رفتیم که نتوانسته بودیم نظام عرضه و تقاضا را درست کنیم.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->