نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس‌جمهور کیست؟

  • کد خبر: ۲۲۸۹۸۸
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس‌جمهور کیست؟
محمد مخبر دزفولی، معاون اول حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، پیش از پیوستن به دولت مردمی، در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشغول به خدمت بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر دزفولی فرزند حجت الاسلام علامه‌ عباس مخبر که از وعاظ و منبری‌های سرشناس شهرستان دزفول است. وی مقطع ابتدایی تحصیل را در دزفول و اهواز گذراند سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرد.

سوابق اجرایی

‌وی دارای سوابق و فعالیت‌های مبارزاتی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است؛ مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات خوزستان، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تا۱۴۰۰ به مدت ۱۴ سال ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را برعهده داشته است.

محمد مخبر پیش از این سمت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته است. وی پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور کیست؟ | جانشین رئیسی کیست؟

پس از پیوستن محمد مخبر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این ستاد فعالیت‌هایش را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی قوت بخشید و رویکرد ویژه‌ای را در رابطه با اشتغالزایی به ویژه برای مناطق محروم در پیش گرفت. در همین رابطه نیز بنیادی به نام برکت در سال ۱۳۸۶ به دستور او راه اندازی شد که واکسن برکت نیز یکی از محصولات همین بنیاد است. این بنیاد در زمینه اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون مالک بیش از ۴۰ شرکت می‌باشد. بنیاد برکت در سال ۹۹ بیش از ۲۲۰ هزار شغل ایجاد کرد و طبق اعلام مخبر، طی سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ایجاد ۲۷۰ شغل را دنبال می‌کند و مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط این بنیاد هم اکنون برابر با ۸۰۰ هزار شغل است.

طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی، در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را برعهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول و یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->