وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک قالیباف: آرمان‌گرایی واقع‌بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای این سیاست است جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید
سرخط خبرها

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

  • کد خبر: ۲۲۹۰۸۹
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
  • ۱
پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه
متاسفانه پس از تایید خبر شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی مقامات لشکری و کشوری پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از انتشار خبر شهادت رئیس جمهور؛ وزیر خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار استان آذربایجان شرقی مقامات لشکری و کشوری در پیام‌هایی جداگانه این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

ظریف: برای مردم ایران بهروزی و همبستگی آرزو دارم

محمدجواد ظریف: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

سید شهدای خدمت

منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با هشتگ «#سیدالشهدای_خدمت» نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

پیام تسلیت سید حسن خمینی

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.
همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.
بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله 
سید حسن خمینی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ جماران

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

▪️پیام وزیر سابق ارتباطات:

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

تسلیت «تیم ملی فوتبال ایران» به مردم پس از شهادت رییس‌جمهور و تیم همراه

تیم ملی فوتبال ایران با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را به مردم ایران تسلیت گفت.

پیام تسلیت و تعزیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی

کیومرث هاشمی مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراه در سانحه‌ی بالگرد حین ماموریت در قالب پیام به ملت شریف ایران اعلام کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت سازمان تأمین اجتماعی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید رئیس‌جمهور

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

سازمان تأمین اجتماعی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید. علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاء الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت داریم.

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت 

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

دادگستری خراسان رضوی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خادم‌الرضا، رئیس جمهور محترم کشورمان، در راه خدمت به مردم به همراه همراهان خود به شهادت رسیدند.

در این سانحه آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی به همراه خدمه پرواز در کنار خادم جمهور آسمانی شدند.

این ضایعه دردناک را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و همه همکاران گرامی تسلیت می‌گوییم.

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های نهم و دهم در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس دولت سیزدهم، تاکید کرد: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می‌تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

متن پیام او به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر امیرعبداللیهان وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده‌های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگنا‌ها و نگرانی‌ها عنایت فرماید.

من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می‌گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می‌تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان‌های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته‌های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.

خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

پیام تسلیت حسن روحانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن کامل پیام دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد. 
انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روز‌های تلخ بسیاری دیده، اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا (ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

عراقچی: در شوک خبر شهادت امیرعبداللهیان هستم | هیچ اختلالی در سیاست خارجی کشور رخ نخواهد داد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران: در شوک این خبر هستم و برای من قابل باور نیست که دوست خوبم آقای امیرعبداللهیان به این شکل در حال انجام وظیفه به شهادت رسیده باشند.

دل‌های ما عزادار است و همه ما سوگوار هستیم، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: اختلالی در کار ما و کشور پیش نخواهد آمد.
من عرض کنم که هیچ اختلالی در سیاست خارجی کشور هم رخ نخواهد داد. آقای امیرعبداللهیان دوران بسیار سختی را در این مدت داشتند و بسیار زحمت کشیدند؛ جنگ غزه و عملیات وعده صادق بار بسیار عظیمی را بر سیاست خارجی تحمیل کرد و ایشان با آرامش، سعه صدر و اخلاق خوب سیاست خارجی را هدایت کرد، جای ایشان قطعا خالی خواهد بود.

ظریف: امیدواریم همبستگی مردم بعد از این حادثه تلخ بیشتر شود

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که حادثه رخ داده دردناک و تلخ بود، اظهار کرد: من با آقای رئیسی بیش از ۳۰ سال آشنایی داشتم و شهادت ایشان و همچنین شهادت برادر عزیز و بسیار مخلصم دکتر امیرعبداللهیان و همچنین شهادت امام جمعه تبریز و کادر پرواز را تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه حادثه رخ داده حادثه دردناکی بود و و تمام ما را به خود مشغول کرد، گفت: روز گذشته تمام مردم ایران و مردم جهان این واقعه را دنبال می‌کردند، من دیروز الجزیره انگلیسی را دنبال می‌کردم و تقریباً حدود ۲ الی ۳ ساعت خبرش فقط در این زمینه بود.

ظریف در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه این حادثه بزرگ و دردناک را به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و معتقدم که کشور ایران با مقاومت مردم و حضور بیش از پیش مردم همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند این حادثه تلخ و بسیار تلخ را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم که همبستگی مردم بعد از این حادثه تلخ بیشتر شود و با توجه به آینده کشور و نگرانی‌های ما در مورد آینده، در کشور با یک صدا و یک حرکت به سمت آینده بهتر حرکت کنیم.

پیام تسلیت منطقه پدافند هوایی شمال شرق در پی شهادت رئیس جمهور

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد و بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
این ضایعه اسفبار مایه تالم کارکنان خدوم نیروی پدافند هوایی و همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه و اراده‌ای جدی برای حل مشکلات مردم بویژه قشر ضعیف جامعه و تلاشی وافر و شبانه روزی داشتند و دغدغه مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگر گاهی ثبات آفرین برای کشور ماست.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است، همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز با تدابیر رهبری، مردم باعث عبور از این روز‌ها خواهد شد. ان شاءالله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نازنین زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
خیلی بد شد که ریئس جمهور ما به شهادت رسیدن ایران تسلیت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->