برق‌گرفتگی مرگبار جوان مشهدی برای شکار کبوتر ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ دستگیری بادیگارد سلبریتی‌ها پس از قتل و گروگانگیری در تهران بارش‌های اخیر کدام حوضه‌های آبریز کشور را بهره‌مند کرد پرداخت ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی مدرسه مسجدمحور؛ جوانه‌ای است بر درخت تنومند انقلاب اسلامی رونمایی از نمونه‌های ۹ گونه از خزندگان ایران اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم دعای عرفه در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) امیدها برای نجات «گوزن زرد» از خطر انقراض اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار ندارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۷ خرداد ١۴٠٣) | بارش باران در مناطق غربی و شرقی استان فوت ۵ زائر ایرانی در ایام حج ۱۴۰۳ سال گذشته، همیاران صلح به ۴۰ هزار پرونده در مشهد رسیدگی کردند معاون زنان ریاست‌جمهوری از اجرای طرح «زنان برای زنان» خبر داد
سرخط خبرها

لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله

  • کد خبر: ۲۲۹۸۳۷
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به طور مداوم و باجدیت موارد مربوط به این حوزه را رصد و پایش می‌کند؛ ما نیز تحسین می‌کنیم و خداقوت می‌گوییم.

به گزارش شهرآرانیوز، عسگر جلالیان با بیان اینکه عزم جدی در شهرداری تهران در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است، اظهار کرد: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به طور مداوم و با جدیت موارد مربوط به این حوزه را رصد و پایش می‌کند؛ ما نیز تحسین می‌کنیم و خداقوت می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که به صورت خاص در موضوع آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود؛ بحث مقابله با پدیده شوم کارگران بازیاب است، بیان داشت: این امر یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران است و در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته است. به نظر بنده با عزم و اراده جدی که در این زمینه به عرصه عمل وارد شده است، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

عسگر جلالیان در ادامه خاطرنشان کرد: آن‌طور که سازمان مدیریت پسماند گزارش داده است؛ تعداد کارگران بازیاب از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به هزار الی هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. تعداد باقی مانده هم باید با همکاری شهروندان جمع شوند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: ما با عنوان وزارت دادگستری که حوزه حقوق بشر و مباحث مرتبط با حقوق شهروندی را دنبال می‌کنیم، موضوع برایمان مهم است. در این راستا در شورای معاونین خود گزارش ارائه کردیم، مکاتباتی که باید انجام دهیم را انجام دادیم و به اطلاع دادستان کل تهران و معاون حقوق عامه دادستان کل کشور نیز رساندیم. این اتفاق اتفاق بسیار مهمی است.

جلالیان همچنین گفت: بنده به عنوان معاون حقوق بشر وامور بین‌الملل وزارت دادگستری که موضوع کارگران بازیاب را با جدیت داریم دنبال می‌کنیم و آن را نقص صریح کرامت انسانی و حقوق شهروندی می‌دانیم، معتقد هستم که روند مبارزه با مافیا زباله باید ادامه داشته باشد و مقابله با این آسیب اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار باشد. ما نیز با ظرفیت‌هایی که داریم در کنار شهردار تهران هستیم که بتوانیم این زخم را از چهره این شهر زیبا پاک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی رابط قوه قضاییه با دولت و مجلس و بالعکس هستیم، ادامه داد: با توجه به این امر ما مطالبات و امکاناتی که مدنظر شهردار تهران باشد را در دولت و قوه قضاییه هماهنگ می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص کودکان کار نیز بیان کرد: در این خصوص هم در حال کمک هستیم و بر این باور هستیم که کودکان کار اتفاقی بسیار ناپسند است که در کشور رخ داده است. در این راستا باید تمام ظرفیت‌های شهرداری ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر به کار گرفته شود و این پدیده نازیبا هم از چهره شهر جمع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->