افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کفن فروش: کارتخوان نداریم، کارت به کارت کنید!

  • کد خبر: ۲۳۱۰۸۶
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کفن فروش: کارتخوان نداریم، کارت به کارت کنید!
در حالی که در برخی از غرفه‌های بهشت زهرا کفن با قیمت‌های نامتعارف به فروش می‌رسد، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا می‌گوید که «به احتمال زیاد غرفه‌های فروش کفن را می‌بندیم.»

به گزارش شهرآرانیوز، «برای یک کفن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پول دادم، فروشنده نگذاشت کارت بکشم و گفت باید کارت به کارت کنید، یاد مطب پزشکان افتادم که می‌گویند کارتخوان نداریم!» این را یکی از مراجعه‌کنندگان بهشت زهرا که پدرش فوت کرده، می‌گوید.

در بهشت زهرا در برخی غرفه‌ها بسته کفن همراه با ترمه و پارچه سیاه به قیمت گزاف به فروش می‌رسد. روابط عمومی بهشت زهرا در این باره می‌گوید که این موضوع «ارتباط مستقیم با ما ندارد.»

در سال‌های اخیر عرضه کفن‌های متنوع در بهشت زهرا باب شده است تا جایی که به گفته مدیران بهشت زهرا برخی از شهروندان ترجیح می‌دهند کفن مورد نیاز را با صرف هزینه بیشتر از دیگر غرفه‌های فروش با عناوینی، چون کفن متبرک خریداری کنند؛ این درحالی است که کفن عرضه شده از سوی مجتمع عروجیان با رعایت حدود شرعی، کافی و کامل است.

نرخ‌ها در بهشت زهرا باید بر اساس مصوبه شورا باشد و برای هر خدمتی فیش صادر و دستگاه کارت‌خوان وجود داشته باشد. در حال حاضر «نرخ کفن ۲۵۰ هزار تومان است»، اما در برخی غرفه‌ها بسته کفن با «قیمت بالای ۲ میلیون تومان» عرضه می‌شود. مدیر عامل سازمان بهشت زهرا جواد تاجیک به فارس می‌گوید که «به احتمال زیاد غرفه‌های فروش کفن را جمع می‌کنیم.»

کفن فروش: کارتخوان نداریم، کارت به کارت کنید!

مشکل گران فروشی فقط مخصوص داخل بهشت زهرا نیست، در برخی نقاط شهر نیز به دلیل عدم دسترسی شهروندان به برخی اقلام فروشندگان اقدام به افزایش چند برابری قیمت‌ها می‌کنند.

کارشناس مسایل اجتماعی محمد میرزایی‌نیا می‌گوید که برخی از خانواده‌ها خودشان می‌خواهند که کفن خاص بگیرند، در نتیجه قیمتش هر چه باشد می‌دهند و «نباید حق انتخاب را از مردم بگیریم.»

در مقابل کارشناس مسایل اجتماعی حمید کیانی با بیان اینکه نباید گذاشت کفن هم ۲ نرخی شود، می‌گوید که وقتی فردی سوگوار است احساساتی شده و برخی مباشران (کسانی که با بازماندگان برای انجام کار‌های اداری بهشت زهرا همراه می‌شوند) با سو استفاده از شرایط موجود بازماندگان را به سمت این غرفه‌های خاص می‌فرستند.

کارشناسان معتقدند که باید سازمان تعزیزات بر نرخ‌ها نظارت بیشتری داشته و شهروندان تخلفات را به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری گزارش دهند. مدیران شهری هم باید در قرارداد‌ها همه موضوعات از جمله نحوه فروش و نرخ‌گذاری را مشخص کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->