رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد | تعهد ارزی سّدی برای رشد صادرات قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ (۸ مهر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۳ (۸ مهر ۱۴۰۳) ترس بورس از جنگ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مهر ۱۴۰۳) تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۶ درصد کاهش دارد طلا کانال ۴ میلیون تومان را از دست داد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۳) استمرار قطع برق در بخش کشاورزی باوجود سردشدن هوا، توجیه ندارد آیا یارانه محصولات لبنی حذف خواهد شد؟ | خداحافظی با شیر پاکتی ۱۸ هزار تومانی افزایش مزد کارگران به اندازه تورم، در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است | پیشنهاد توزیع سبد کالای پنج‌میلیون‌تومانی بین کارگران مبلغ پرداختی مشاغل سخت و زیان آور بر اساس سختی کار تعیین می‌شود رشد قیمت خودرو‌های خارجی ادامه پیدا کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) برای ۲۵ هزار مالک دارای خانه خالی در خراسان رضوی پیامک ارسال شد (۸ مهر ۱۴۰۳) جزئیات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۱۱ میلیونی سورن پلاس قیمت دلار و طلا ریخت (۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت بلیت هواپیما و تور برای مسیر مشهد - کیش برای امروز چقدراست؟ (۸ مهر ۱۴۰۳) همه کارت‌های سوخت تا هفته آینده به مالکان تحویل داده خواهد شد نرخ دلار در ۱۹ ماه اخیر باوجود گذر کشور از ۶ بحران، ثبات داشت طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات ناچیز خراسان رضوی به چین در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات مرغ در نیمه دوم سال به ۶۰ هزار تن خواهد رسید نرخ امروز میوه و صیفی جات به صورت عمده اعلام شد (۸ مهر ۱۴۰۳) | بلال را چند بخریم؟ پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معدن در شورای عالی کار مطرح می‌شود
سرخط خبرها

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۱۳۷۸
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
یک کارشناس بازار مسکن توضیحاتی را درباره روند قیمتی و معاملاتی مسکن در سال ۱۴۰۳ مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز ملکی، تحلیلگر ارشد بازار مسکن درباره روند قیمتی مسکن در سال ۱۴۰۳ گفت: عوامل بسیار متنوعی می‌توانند بر قیمت مسکن تاثیرگذار باشند.

این کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه بازار مسکن از سال ۹۶ به بعد یک سوپرترند افزایشی را تجربه کرده ادامه داد: بخش عمده‌ای از این اتفاق که مربوط به ۲ الی ۳ دهه گذشته است ناشی از افزایش شدید جمعیت در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بوده که این افراد به تدریج بزرگ شده و متقاضی بازار مسکن شدند. به جز این مسئله شوک ارزی که از سال ۹۶ به بعد در کشور اتفاق افتاد و قیمت ارز را به شدت تحت‌الشعاع قرار داد هم مزید بر علت شد.

او همچنین رشد نقدینگی در اقتصاد کشور را از عوامل اثرگذار برگرانی مسکن دانسته و اضافه کرد: ۳ مورد ذکر شده همه از مواردی هستند که قیمت مسکن را به فراتر از ۸۰ میلیون تومان در تهران رساندند.

بهروز ملکی درخصوص برداشت خود از وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز گفت: اگر شوک ارزی خاصی نداشته باشیم و بانک مرکزی بتواند این روند نزولی نقدینگی را تداوم ببخشد می‌توانیم امیدوار باشیم که امسال قیمت اسمی مسکن افزایشی کمتر از تورم داشته باشد. همچنین اگر پیش فرض‌های که عرض کردم محقق شود احتمالا امسال بازار نسبتا آرامی در حوزه خرید و فروش مسکن خواهد بود.

این کارشناس مسکن درباره بازار اجاره‌بها، اما بیان کرد: برداشت ما این هست که رشد اجاره‌بها در سال جاری می‌تواند بیشتر از رشد قیمت مسکن باشد.

منبع: ساناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->