استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ فرد گرفتارشده بعد از سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ
سرخط خبرها

آیا می‌دانید خیانت در امانت چه مجازاتی دارد؟

  • کد خبر: ۲۳۲۱۲۷
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
آیا می‌دانید خیانت در امانت چه مجازاتی دارد؟
یکی از جرائمی که در قانون برای آن مجازان تعیین شده خیانت در امانت است. اما این جرم چطور ثابت می‌شود و مجازات خیانت در امانت چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، فریده مهرالحسنی وکیل پایه یک دادگستری در این باره می‌گوید: هرگاه اموال منقول وغیرمنقول، سفته، چک، قبض و نظایرآن به عنوان اجاره، امانت یا رهن، برای وکالت یا برای هرکاری با اجرت وبی اجرت به کسی داده شود، اگر از آنها به ضرر مالکین آنها استفاده و یا مفقود شود، ۶ ماه تا ۳ سال حبس در انتظار شخصی است که در امانت خیانت کرده است؛ بنابراین جرم خیانت در امانت عبارت است از استفاده، تصاحب کردن، از بین بردن یا مفقود کردن مالی که از طرف مالک قانونی به کسی سپرده شده است.

او ادامه می‌دهد: در واقع باید توجه داشت که خیانت درامانت در قانون دارای شرایط خاصی است که با خیانتی که در جامعه در بین مردم وجود دارد، متفاوت است. ۳ مورد نشانگر این است که خیانت در امانت صورت گرفته است:

  • وجود قرار قبلی
  • وجود شی مورد امانت
  • تحویل شی مورد امانت به امین.

او می‌گوید: همچنین سوءنیت نقش اساسی در تحقق جرم خیانت در امانت دارد، بنابراین اگرامین در قبال گرفتن حق الزحمه نگهداری، از پس دادن مال امانی خودداری کند، قابل تعقیب و مجازات جرم خیانت درامانت نیست و چنین اختلافی امر حقوقی تلقی می‌شود. در مورد مجازات جرم خیانت درامانت با توجه به ماده قانونی مذکور حبس از ۶ ماه تا ۳ سال خواهد بود که در این مورد قاضی با توجه به شرایط مندرج در پرونده تصمیم گیری می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->