ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است
سرخط خبرها

اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۳۲۲۲۹
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
  • ۲
اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به تشریح ضرورت اجرای خط بی‌آرتی در بولوار توس پرداخت و با بیان اینکه سامان‌دهی و باز مهندسی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد یکی از اولویت‌های غیرقابل انکار و اصلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر است، اظهار کرد: با توجه به تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد در یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در دی ماه سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های هدفمندی در راستای اجرای این سند انجام شده است.

مجید نژادحسین افزود: بر همین اساس اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است. وی افزود: سیستم بی‌آرتی بر اساس تعاریف موجود، یک روش حمل‌ونقل سریع، انعطاف‌پذیر و با عملکرد بالاست که همه اجزای آن از قبیل ایستگاه‌ها، ناوگان، برنامه‌ریزی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به صورت یکپارچه و همسان ترکیب و طراحی شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این سامانه هم انعطاف‌پذیری سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی و هم سرعت و اطمینان مترو را داراست، تصریح کرد: به این ترتیب، با وجود ایجاد راه‌های مختلف برای تسریع حرکت اتوبوس‌های این سامانه مانند تونل، زیرگذر، روگذر و مسیر ویژه یا چراغ‌های راهنمایی هوشمند این اتوبوس‌ها با خطر تصادف بسیار کم روبه‌رو هستند و همچنین به علت آنکه می‌توانند از راه‌های عادی نیز استفاده کنند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند.

نژادحسین گفت: اجرای طرح بی‌آرتی در بولوار «توس»، گام بسیار مهمی در راستای تسهیل تردد در مسیر میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی محسوب می‌شود و با همکاری بخش‌های مختلف معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید تا شهروندان ساکن این مناطق به سهولت به سایر ناوگان حمل‌ونقل شهری دسترسی یابند.

وی افزود: علاوه بر اجرای خط ۴ خط بی‌آرتی، با توجه به درخواست‌های متعدد زائران و مجاوران و ضرورت تسهیل امر زیارت، خط یک اتوبوس‌های تندرو به طول ۸ کیلومتر که پیرامون هسته مرکزی شهر واقع شده است و از خیابان‌های شهید آیت‌ا... رئیسی، بولوار ابوطالب، بولوار کلاهدوز، احمدآباد، بهار و فدائیان اسلام عبور می‌کند نیز به عنوان یکی از مسیر‌های پرتردد شهری، در حال برنامه‌ریزی مراحل اجراست.

ضرورت‌های اجرای بی آرتی در بولوار توس

وی اظهارکرد: از مهم‌ترین دلایل اجرای بی‌آرتی در بولوار توس، می‌توان به کم شدن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها، دریافت بلیت قبل از ورود به ایستگاه و حذف رابطه مستقیم بین راننده و مسافران، ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه و اتوبوس و سهولت استفاده معلولان جسمی- حرکتی اشاره داشت. 

وی با بیان اینکه سیستم اتوبوس تندرو دارای زمان‌بندی مناسبی است که باعث استفاده بهتر از ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود، گفت: از سوی دیگر، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیر‌ها نیز در این سیستم کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‎ها و افزایش بهره‌‎وری اتوبوس‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: البته هزینه کمتر آماده‌سازی خطوط بی‌آرتی نسبت به خطوط حمل‌ونقل ریلی، وجود یک مرکز کنترل واحد که باعث افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود و امکان بهره‌برداری از ساختار‌ها و امکانات موجود از ویژگی‌های دیگر اتوبوس‌های تندرو است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
مترو خط ۳ هم خییییلی طولانی شده
توس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
واقعا مسیر توس شلوغ پرتردد و از لحاظ سرویس اتوبوس رانی ضعیف هست ما مشتاقانه منتظریم در این مسیر طرح های لازم اجرایی شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->