ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

فروش ساختمان آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی برای ساخت کلاس درس

  • کد خبر: ۲۳۲۴۹۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
فروش ساختمان آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی برای ساخت کلاس درس
ساختمان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان با هدف مولدسازی و در قالب طرح «یادگار ابراهیم» واگذار می‌شود.

آل‌ابراهیم-‌کاملان | شهرآرانیوز: «مولدسازی» طرحی بود که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد با استفاده از املاک مازاد در کشور مطرح شد. به‌تبع این طرح، خراسان‌رضوی نیز در حال استفاده از این ظرفیت است. در‌همین‌راستا، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، نیز اعلام کرده بود که «با‌توجه‌به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.» حال طی نیمه اول امسال، قرار بر جابه‌جایی ساختمان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش به محلی جدید است تا با اعتباری که از این طریق به دست می‌آید، کلاس‌های درس بیشتری در استان ساخته و راه‌اندازی شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه ساخت ساختمان جدید آموزش‌و‌پرورش استان در حال کارسازی و انجام مزایده است، اظهار کرد: این تشریفات کمی زمان‌بر است؛ بنابراین مشخص نیست این کار دقیقا چقدر به طول بینجامد؛ اما شاید این جابه‌جایی تا نیمه اول امسال طول بکشد.

تکلیفِ مولدسازی

سیدامیر شوشتری با اشاره به جابه‌جایی ساختمان آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی که یکی از پروژه‌های مولدسازی در این حوزه به‌شمار می‌رود، افزود: در‌واقع مولدسازی تکلیفی است که در راستای تبدیل به احسن شدن فضا‌های آموزش‌و‌پرورش مورد توجه قرار گرفته است و به‌غیر از آموزش‌و‌پرورش، سازمان‌های دیگری نیز این طرح را انجام خواهند داد. در مجموع طرح‌های مولدسازی مورد‌پذیرش و تأیید کمیته‌های تخصصی و پایش دولت قرار گرفته است.

ساخت ۵ هزار کلاس درس با مولدسازی در استان

وی اضافه کرد: امید است که اصل جریان مولدسازی در آموزش‌و‌پرورش استان حدود ۴ هزار‌میلیارد تومان کمک‌کننده باشد و منجر به جهشی در کار مدرسه‌سازی شود. امیدواریم که از طریق طرح‌های مولدسازی حدود ۴‌تا‌۵ هزار کلاس درس طی دو یا سه سال در استان ساخته شود.

وی بیان کرد: طبق برآورد، جابه‌جایی ساختمان آموزش‌و‌پرورش استان به محل جدید می‌تواند حدود هزارمیلیارد تومان به پروژه مولدسازی کمک کند. طبق چیزی که مصوب شده، قرار است امسال محل ساختمان آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی تغییر کند و در‌صورتی‌که مانعی ایجاد نشود، این کار طبق برنامه پیش خواهد رفت. 

تغییر کاربری برای افزایش ارزش ملک

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا، به موضوع بررسی املاک در حوزه مولدسازی به‌عنوان وظیفه کمیسیون ماده ۵ اشاره کرد و افزود: در‌واقع باید به واسطه تغییر‌کاربری یا استفاده از مواد قانونی دیگر، بیشترین ارزش ممکن را برای اراضی و املاک دولتی ایجاد کنیم؛ بنابراین ایجاد یک کاربری با بیشترین ارزش افزوده برعهده راه‌و‌شهرسازی گذاشته شده است.

وحید داعی ادامه داد: همین اقدام برای ساختمان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی در میدان شهدا پیاده‌سازی شد. با‌توجه‌به اینکه این ساختمان در نقطه پرترافیک شهر قرار گرفته و دسترسی ارباب‌رجوع به آن سخت است، قرار شد این ساختمان از طریق مولدسازی واگذار و ملک دیگری برای آموزش‌و‌پرورش در نظر گرفته شود؛ ضمن اینکه در کمیسیون ماده ۵، کاربری این ساختمان به اقامتی تغییر کرد و با این‌کار، ارزش این ملک در میدان‌شهدا پنج‌برابر شد.

آغاز مولدسازی با حضور وزیر

در‌همین‌راستا و با هدف تسریع در فرایند مولدسازی، عصر دیروز با حضور رضا مرادصحرایی، عملیات اجرایی ساخت ۵ هزارکلاس درس در استان و عملیات اجرایی ساختمان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان و ساختمان اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» آغاز شد؛ ضمن اینکه با حضور وزیر، پروژه بهره‌برداری از ۲۱‌مدرسه در قالب ۱۳۰‌کلاس درس و چهار پروژه ورزش دانش‌آموزی (سه استخر و یک سالن ورزشی) نیز آغاز شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->