روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند
سرخط خبرها

نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۲۶۲۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بعد از تحویل گندم به مراکز تضمین، اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و سپس مبالغ به‌طورمستقیم از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به کشاورز پرداخت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سهراب سهرابی درباره میزان خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و جمع‌بندی‌هایی که داشتیم، سطح زیر کشت گندم ایران شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم مجموعاً ۶ میلیون هکتار است و تا به امروز، آخرین گزارشی که در سامانه «سیفا» یا سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت شده، ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم مازادبرمصرف کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: عملیات برداشت در استان‌ها همچنان ادامه دارد. برداشت گندم هم در اقلیم‌های گرم‌وخشک جنوب و هم در اقلیم گرم‌ومرطوب کشور آغاز شده و در ادامه نیز اقلیم‌های معتدل روبه‌سرد و اقلیم‌های سرد کشور به این جمع اضافه خواهند شد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: اولین برداشت‌ها را از هفته اول فروردین ماه در استان‌های گرم‌و‌خشک جنوب کشور داشتیم و آخرین برداشت‌ها را هم معمولاً در اقلیم سرد کشور در شهریور ماه خواهیم داشت. برآورد‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید گندم کشور در سال جاری حدود ۱۵ میلیون تن خواهد بود و میزان خرید را هم بین ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن خواهد بود. با این میزان خرید، به خودکفایی کامل خواهیم رسید و تمام نیاز‌های کشور هم در حوزه گندم خبازی‌ها و هم صنف و صنعت را تامین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری، استان گلستان بیشترین میزان تولید و خرید را خواهد داشت. سال گذشته از استان گلستان ۵۵۰ هزار تن گندم مازادبرمصرف خریداری شد. امسال قطعاً از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بعد از آن، استان اردبیل خواهد بود که سال گذشته حدود ۲۷۰ هزار تن گندم خریداری شده و امسال قطعاً حدود دوبرابر سال گذشته خرید خواهد داشت. استان بعدی استان ایلام است که در حال حاضر عملیات برداشت در آن ادامه دارد و خرید خوبی را تا کنون داشته و قطعاً از سال گذشته مقداری بیشتر خرید انجام خواهد شد. همچنین استان‌های غربی کشور مانند کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان و قزوین و نیز استان‌های شرقی کشور شامل خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی قطعاً خریدهایشان از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

سهرابی در خصوص سازوکار پرداخت مطالبات نیز گفت: بر اساس جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم امسال برنامه نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که ابتدا کشاورزمان در سامانه پهنه‌بندی اطلاعاتش وارد می‌شود و سطح زیر کشت و اهلیتش تعیین می‌شود، بعد از آن برآورد تولید اتفاق می‌افتد.

وی افزود: سامانه پهنه‌بندی و سامانه سیفا با هم در ارتباط هستند و بعد از تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی این اطلاعات در سامانه سیفا می‌نشیند و تمام این اطلاعات در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد و از محل اعتباراتی که در این مسیر پیش‌بینی‌شده پرداخت‌ها مستقیماً از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب زارعان انجام می‌شود که یک تغییر جدیدی است.

وی عنوان کرد: چون در گذشته این پول به حساب شرکت بازرگانی دولتی واریز می‌شد و بعد از آن به حساب بانک کشاورزی می‌رفت و سپس به حساب کشاورز پرداخت می‌شد. اما این کار می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و جلوی انحرافات احتمالی را بگیرد و مستقیماً به ذی‌نفع نهایی که کشاورزان باشند، پرداخت شود.

مجری طرح گندم افزود: حدود ۵۰ درصد از وجه کشاورزان پرداخت شده و در حال پرداخت است. مابقی آن هم پرداخت خواهد شد. زمان‌بندی را سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین خواهند کرد. امروز جلسه‌ای در ارتباط با مکانیزم و اقدامات مجموعه آن‌ها در رابطه با پرداخت‌های بموقع کشاورزان خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->